rare streep door scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Msigaming

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Hoi
ik ben robbert en ik ben hier nieuw

Ik heb een probleem
Gister avond kwam er een lichte witte streep door mijn 19 inc belinea tft scherm
nadat ik de kabel er in en er uit deed was de streep weg
maar als ik even gta iv ging doen kwam de streep terug
de videokaart word goed gekoeld die is 48 graden

weet iemand hoe dit komt
de pc en het scherm zijn beiden nog geen jaar oud

ten eerste : welkom op helpmij :thumb:

ik denk/weetzeker dat het doden pixels zijn.

ik hoop dat je nog garantie hebt op je scherm.

mvg,eric osman

ik denk dus dat het doden pixels zijn ( ik heb er zelf ook last van gehad )

straks heb je weer strepen (dat durf ik te wedde)

mvg,

Tja, dan kan je er nauwelijks achterkomen wat het probleem is.
Dus je zult toch een ander scherm moeten zien te regelen...

Als je nu nergens last van hebt en het is een streep, dan denk ik dat het de videokaart is. Maar dit weet ik dus niet zeker. Ik vind het wel knap van ericosman dat hij dit wel kan.

Het kunnen dode subpixels zijn, maar ik heb nog nooit gehoord dat die in een hele rij kapot gaan. Nee dat slaat nergens op, want het is een witte lijn. Het moet wel de videokaart zijn.

Laatst bewerkt:
moet ik de videokaart dan weer vervangen
ik heb geen andere pci express videokaart liggen

En daarnaast dode pixels zijn dood. Dood wil zeggen dat het niet meer leeft en niet meer kan gaan leven. Maw dood = dood en gaat dus niet zo maar weg. Maar even terug naar het probleem. Zit er soms veel stof in de ingang/uitgang van de kabel. En welke kabel gebruik je? VGA of DVI. ALs je een DVi kabel gebruikt, probeer dan eens een andere kabel. En kan je de drivers van je videokaart eens updaten naar de nieuwste? Ik denk niet dat het laatste gaat helpen maar wie weet.

En is de VGA kabel aan een van de kanten stoffig? Bij VGA is het meestal niet het probleem aangezien het analoog is, en er nogal wat stroom door gaat.

En ja kan ook niet de tv proberen of ergens een oude crt monitor vandaan toveren? Ik denk niet dat het het scherm is, maar het zou een probleem kunnen zijn. Ik heb net ook even gegoogled op het probleem maar ik kon zo snel niemand of niets vinden met hetzelfde probleem. Heb je nog garantie op de videokaart? Zo ja, dan denk ik dat het tijd is om deze maar eens terug te sturen. Als het namelijk geen software probleem is, dan is het een hardware probleem en daar kan je helaas weinig aan doen. Het enige wat je nog even zou kunnen proberen is oudere drivers te installeren. Misschien heb je bèta's die niet helemaal in orde zijn.

Hoe oud is de videokaart en wat voor een is het?

Dan heb je er sowieso nog garantie op. Zover ik weet moet een winkel minimaal 1 jaar garantie geven.

Even opgezocht. Je hebt nog garantie (zie hier klik) (onder graphics cards)

Laatst bewerkt:
ik kan er niet mee terug want
ik heb een fan control aan de fan gehangen
de de fan wordt niet automatisch geregeld

Dan haal je de fan controller er af. Zorg dat de koeling weer in orginele staat is en viola. Meestal komen ze er toch niet achter.

Het probleem is opgelost ;)

bij de ventilator zitten ventilatie gaten die zaten helemaal dicht met stof
en nu kijken of het is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan