rare streepjes op scherm na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

apostma

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2005
zodra ik mijn computer heb opgestart, overigens zonder problemen, en de desktop verschijnt gaat het beeld lopen en is het verviervoudigd. Ik zie allemaal streepjes schuin lopen.

Ik heb gezocht naar een oplossing maar kan deze nergens vinden. Zou iemand hier mij misschien verder kunnen helpen, sinds ik nu helemaal niks meer met mijn computer kan.

mvg apostma

wat voor een scherm heb je? Een beeldbuis (crt)? Of een vlakke (TFT). Wanneer je een crt hebt, kijk is of er een degauss mogelijkheid opzit. Of wanneer je er elektrische apparaten om je beeldbuis hebt zoals je versterker telefoons etc. Even weg leggen van het beeldscherm.... die kunnen storingen veroorzaken bij en beeldbuis en zo het beeld vervormen of laten trillen

tft

ik heb een tft scherm. heb de kast ook al open gehad om te kijken of er iets los zat, bleek niet het geval te zijn. zou het een virus kunnen zijn?

groeten apostma

lijkt me een resolutieprobleem

druk bij het opstarten op F8 en kies Veilige modus , zet de resolutie op 800X600 en vernieuwingsfrequentie op 60HZ en start op nieuw op
werk dan naar boven ... 1024x768 is al goed voor een 17"

veilige modus

Ik heb de computer nu in veilige modus opgestart, hier loopt het beeld niet. Als ik op F8 druk dan kan ik niet kiezen uit een optie vga etc. (er staat een rijtje met opties waaronder opstarten in veilige modus)
Maar ik vraag me af of het daar wel aan ligt als hij het beeld eerst wel gewoon laat zien.
Wordt het iets duidelijker?

mvg apostma

sorry, had het effe te laat gezien dat het om 95/98 gaat en daar is enkel veilige modus,

doe zoals beschreven de resolutie en frequentieaanpassing, als het probleem dan nog blijft - VGA driver (nvidia-ATI-sis oa) opnieuw installeren

yay

het probleem is opgelost. hartelijk bedankt. Nu kan ik weer aan de slag. Nog een keer ontzettend bedankt!

groeten apostma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan