Rare tekens en geen profiel bij aanmeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrHelpdesk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Ik was bezig met de software ccleaner om mijn hardeschijf te wipen dit heeft ongeveer 2dagen geduurd. Ik heb toen ook met spybot virussen verwijderd, dit waren allebei succesvol. Maar toen ik opnieuw wilde opstarten kwam ik tot het aanmeld scherm maar zag rare tekens linksboven en ik zag mijn profiel niet staan. Ik denk dat mijn videokaart overhit is geraakt, klopt dit?

Ik weet niet precies wat je met rare tekens bedoeld. Als je videokaart het heeft begeven dan zul je helemaal geen gebruikersscherm meer te zien krijgen/of een zeer "raar" scherm (ik ken in ieder geval niet de rare tekens). Er zit natuurlijk een kans in dat de CCleaner of spybot je operatingsystem heeft `beschadigd`. Het gebruik van deze software is namelijk niet geheel zonder risico. Je zou eventueel even kunnen proberen om je PC te booten via een USB/CD-rom. Als dit niet lukt, omdat je geen scherm krijgt dan is het aannemelijk dat je v-kaart niet meer werkt. Je zou de kaart natuurlijk ook kunnen testen in een ander systeem.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn pc via hirensboot kunnen opstarten met mini xp. Dit gaf geen problemen. Ik heb toen schijfcontrole gedaan, maar er waren geen problemen gevonden. Wat mij wel was opgevallen was dat de pc vanaf de D:/ schijf inplaats van de C:/ schijf wilde opstarten, ik heb dit wel weer veranderd.

Ik ga proberen windows 7 opnieuw te installeren kijken of dat lukt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt ook een systeemherstel laten uitvoeren. Kan zijn dat er ergens een beschadiging in het register is gemaakt, als je hiervan een backup hebt gemaakt zou je deze natuurlijk kunnen ook backuppen.

Ik heb wel een backup van de register maar niet van het systeem. Ik heb de backup net geimporteerd in de register, Maar zie nog steeds hetzelfde. Het duurt nu iets langer met opstarten

Kijk even in je syslog, wie weet kan je daar wat uithalen?

Ik heb gewoon een nieuwe windows installatie uitgevoerd en via de map windows.old de oude documenten teruggezet

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan