Rare tekens in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Ik starte vandaag mijn pc op en waar normaal tekst hoort te staan staat nu allemaal rare tekens. Het lijkt alsof alle letters vervangen zijn door iets als Windings.

Hier een afbeelding ter illustratie:
helpfq6.png

Ik heb niets anders gedaan als wat ik de 100 keer hiervoor heb gedaan. Ook heb ik geen programma's of andere bestanden geïnsstalleerd. In firefox heb ik nog wel gewoon tekens, echter is dit wel een ander lettertype dan gebruikelijk.

Heeft iemand een idee of het op te lossen is, en zo ja hoe?

Laatst bewerkt:
is systeemherstel nog mogelijk?
als dit nog mogelijk is dit doen.

en als je je systeem opnieuw opstart blijft het dan steeds zo of is het eerst normaal of weet ik veel wat anders?

taal

je moet waarschijnlijk je toestenbord taal veranderen.
rechtsonderin je scherm staat 00 klik rechts hierop > instellingen en klik op toevoegen
standaard invoertaal is nederlands
toetsenbord indeling is verenigde staten(internationaal)

als je het niet begrijpt meld het, dan help ik je zsp weer het kan wat anders zijn omdat je vista hebt

Laatst bewerkt:
je moet waarschijnlijk je toestenbord taal veranderen.
rechtsonderin je scherm staat 00 klik rechts hierop > instellingen en klik op toevoegen
standaard invoertaal is nederlands
toetsenbord indeling is verenigde staten(internationaal)
De toetsenbordtaal veranderen heeft geen effect. Ik denk ook dat het probleem eerder komt door een beschadigde font of iets dergelijks.

als je het niet begrijpt meld het, dan help ik je zsp weer het kan wat anders zijn omdat je vista hebt
Ik heb trouwens gewoon Windows XP, met een skin die lijkt op Vista.

Systeemherstel zal ik proberen, alleen wordt het lastig, want ik kan niets lezen.

Voor je "vertaallijstje" maak op een andere pc het volgende stukje leesbare tekst.

1234567890
abcdefghijklmnopqrstuvw
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVW

Zet het om naar Wingdings 1 of 2 en vertaal de bubs...wellicht te proberen...het duur even, maar dan heb je tenminste alles nog....en systeemherstel biedt geen garantie op het behouden van je geliefde eigen bestanden...

en systeemherstel biedt geen garantie op het behouden van je geliefde eigen bestanden...

bij mij is er nog nooit iets mis gegaan met mijn eigen bestanden, dus het zal wel meevallen.
maar het is idd slim om af en toe van je belangrijke bestanden een backup te maken voor als zoiets zich voordoet.

Systeem herstel heeft gewerkt. Dus het probleem is (voorlopig) opgelost.
Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak is geweest want tussen het ontstaan van het probleem en het herstelpunt heb ik in feite niets gedaan. Daarom ben ik bang dat het probleem nog wel weer terug kan komen, maar op dit moment kan ik weer verder.

Bedankt voor jullie suggesties. :thumb:

graag gedaan:D
en gelukkig kan je weer gewoon lezen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan