rare tekens uploaden naar database

Status
Niet open voor verdere reacties.

helper66

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
hallo ik heb een upload script nu wil ik zulke tekens uploaden via een php script: D@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDD@DDDº*fh橽B ‘[¼oP›Æõ.EfñBoÔ ½›Öu ½g¬^‹ùS~Ψ2"Æ'gP›æzÁDX÷Ìê©¿gTQbß³ªvˆú Ê‹þ>ª»øú È‹ùUw¬ê^ŠÍë:„Þ³¨Az+7Œês·¨Ar+s·¨UÌ:„EKŽ©tDº """ """ """ """ """ """ ""¥×œÉò‰#௜K‚ž¶Æ`Œ¹î¥t¦7÷IÓ“Ûæ·¶õbX¤sÓ6MÅk™ em™

weet iemand hoe ik dit doe.

mijn upload code INSERT INTO name (name, id, leeftijd) VALUES('test', '1', 'rare tekens')

thanks

Dat is afhankelijk van de database en de ondersteunde character sets en datatypes.

ik bedoel hoe ik dit er in moet zetten.
want als ik dit in een php script zet dan is er dit teken: ' dat zorgt dat hem laat denken dat ik klaar ben met wat ik wil upladen

het is me niet gelukt.
code:
<?php
// Make a MySQL Connection
mysql_connect("localhost", "root", "wachtwoord") or die(mysql_error());
mysql_select_db("root") or die(mysql_error());

// Insert a row of information into the table "example"
mysql_query("INSERT INTO filedownloadstorage
(name, id, test) VALUES('test', '23', raretekens ) ")
or die(mysql_error());
?>
waar raretekens moeten de rare tekens komen dus dit soort tekens 3345&'
kan iemand me helpen

en waar heb je nu mysqli_real_escape_string gebruikt?

PHP:
mysql_query("INSERT INTO filedownloadstorage (name, id, test) VALUES('test', '23', " .mysqli_real_escape_string(raretekens). " )" ) or die(mysql_error());

Laatst bewerkt:
hij zegt Warning: mysqli_real_escape_string() expects exactly 2 parameters, 1 given in /home/u244329810/public_html/server1/upload.php on line 13
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1
oh en ik heb mysqli_real_escape_string gebruikt waar raretekens staat

Laatst bewerkt:
Je krijgt een foutmelding over een functie, dan ga je naar php.net en zoek je op hoe die functie werkt en dan zie je dat er inderdaad twee parameters nodig zijn. Dus vul je de twee parameters goed in en ga je verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan