Rare temperatuur weergave probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Ik zal het zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen.

Als ik gewoon opstart zonder verder iets te doen en ik kijk in Windows wordt mijn CPU temp. steevast als 72* aangegeven. Bij zware belasting wil het wel eens schommelen naar 74*.

Maar nu komt het.
Als ik voordat ik de computer opstart mijn fanmate naar het minimum draai en dan opstart wordt de temperatuur WEL goed weergegeven (31* nu). Dan draai ik hem gewoon voluit en verlopen de verdere metingen goed.

Alleen als ik dan reboot met de fanmate voluit gaat 'ie weer vreemd doen.

Ook is er een vreemd probleem met Aida 32. Als ik opstart met koeler op volle snelheid en ik draai hem omlaag terwijl ik met Aida meekijk verdwijnd de CPU fan gewoon :confused:. Terwijl als ik hem langzaam opstart zeg maar geef 'ie gewoon netjes 1400 RPM aan.

Enig id?
Verder worden in Aida 32 mijn CPU en chassis fan omgedraaid. maar ik denk niet dat je daar iets aan kan doen

Hoi,

Waarschijnlijk is de fanmate of de temp ontvangers niet helemaal goed meer.. Als je er nog garantie op hebt zou ik er mee terug gaan..

Groetjes, Dj Viper

Of... je spaart voor een thermaltake harcano 12 / coolermaster aerogate II, vooral de thermaltake vind ik erg mooi en ben je niet direct van software afhankelijk :)

Geplaatst door DjViper
Hoi,

Waarschijnlijk is de fanmate of de temp ontvangers niet helemaal goed meer.. Als je er nog garantie op hebt zou ik er mee terug gaan..

Groetjes, Dj Viper

Is helemaal nieuw. Buitendat is fanmate alleen het tussenstationetje met het knopje dus ik denk niet dat het daar aan ligt... En het is niet dat 'ie het helemaal niet doet ofzo. Net of hij een soort "overwaarde" krijgt.

Geplaatst door @temptation
Of... je spaart voor een thermaltake harcano 12 / coolermaster aerogate II, vooral de thermaltake vind ik erg mooi en ben je niet direct van software afhankelijk :)
En waattuh :8-0:

Kheb nu een Zalman nogwat..

hehe ja de hardcano 12 en aerogate II hebben hun eigen 4 temperatuursensoren, hierdoor hoef je niet op de ingebouwde temperatuursmeter te vertrouwen. Dat was mijn insteek.(die ik vergeten was te vermelden :o )
Maar dit lost natuurlijk het mankement niet op...

Zal wel weer gevalletje hopeloos worden?

Nouja; ik houd mij open voor commentaar maar kzie wel :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan