raspberry pi aansluiten op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilona86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 okt 2013
Hoi,
Ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuishoort, maar dan hoor ik dat wel.
Ik zou graag willen weten of je een raspberry pi kunt aansluiten op je laptop en dan via je laptop XBMC kunt gebruiken?
Ik heb verder heel weinig verstand van dit soort dingen, dus sorry als het een domme vraag is.

Groetjes!

Hallo Ilona,

Welkom op helpmij.nl!

Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden :P

Is het de bedoeling dat je het scherm van je laptop gebruikt om vanaf de rasberry pi content af te spelen.
Of hangt de rasberry pi aan een ander scherm en wil je content streamen vanaf je laptop naar de PI?

Voor optie 1, kun je namelijk ook gewoon XBMC installeren op je laptop zelf. Er is namelijk ook een Windows versie beschikbaar.

In het geval van optie 2 moet je de bestanden op delen zetten, en dan kan de PI erbij.

Wat probeer je precies te bereiken? Als je XBMC op je laptop wilt dan kun je het gewoon op je laptop installeren.
To be honest... meer werk voor gevorderden, dus voor jou een uitdaging...
Niet echt, je kunt ze ook kopen met XBMC al geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik had begrepen dat ie daar de pi voor wil gebruiken... wat zou een beginner anders met de pi willen doen?
Hij zegt zelf toch:
Ik heb verder heel weinig verstand van dit soort dingen...
Dus ik vraag me af of hij wel precies weet wat hij wil?
Iig jij hebt het al anders begrepen dan ik...

Bedankt, ik wist niet dat je XBMC ook gewoon op de laptop kon installeren.
Weer wat geleerd ;)
Bedankt voor de hulp!

Oh, en even voor de informatie; ik ben geen 'hij' maar een 'zij' :D

Ik had begrepen dat ie daar de pi voor wil gebruiken... wat zou een beginner anders met de pi willen doen?
Oefenen/experimenteren met linux/programmeren/domotica, de lijst is vrij uitgebreid. De Pi is juist bedoeld voor beginners (nou ja, voor kinderen eigenelijk, maar goed).

Bedankt, ik wist niet dat je XBMC ook gewoon op de laptop kon installeren.
Je kunt het op vrijwel alles installeren :) Wat je trouwens wel kunt doen, is een externe harde schijf aan je Pi koppelen. De Pi aan het netwerk hangen en hem zo als netwerkschijf gerbuiken (opslag op de pi zelf is erg beperkt), hier staat een uitleg van hoe je dat kunt doen.

Laatst bewerkt:
Sorry Ilona.... :o
Succes ermee.

Kids: leuk!
Mijn ervaring is dat het vooral de kids zijn die uit zichzelf toch al deden (eigen ervaring).
Wel: ik zie dat er steeds meer vrouwen "in de beta" instromen. Een goede zaak.

Als beta-er, maar geen IT-er heb ik mezelf ook Linux eigen gemaakt, maar ik vraag me wel af of veel kids <16 j al het technisch inzicht hebben als er iets met een driver onder Linux is hoe je dat oplost. Uiteraard, als je goed googled en goed leest kom je best een eind...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan