Raspberry Pi model b aansluiten oude tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.

max12345

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo ik heb zojuist een raspberry gekocht en bijbehorende kabels voor mijn TV (oude Grundig TV)kabel: RCA naar RCA en 3,5 mm Jack naar rood en wit tulp, ze werken perfect voor mijn laptop maar zodra ik de raspberry er in steek gebeurt er helemaal niks beeld blijft gewoon zoals altijd...... Kan iemand mij helpen

Ps. Alleen het rode lampje brandt op de raspberry.

Mvg. Max

Mogelijk een probleem met de voeding. Niet alle voedingen zijn namelijk sterk genoeg. Probeer eens een USB voeding met minimaal 2A.

Welk operating systeem gebruik je op de Raspberry? En heb je dat zo ingesteld dat de video output naar de RCA aansluiting gaat in plaats van naar de HDMI poort?

Ik heb NOOBS als besturingssysteem maar ik krijg geen beeld en heb nog niks ingesteld.
Hoe moet ik hem instellen op rca output als ik geen beeld heb?

Je zult in NOOBS moeten nakijken of het nodig is, of het kan en hoe dat dan moet.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik zal morgen eens op mijn gemak kijken. Maar moet ik dan de SD in mijn PC doen ofzo...?? Want mijn raspnerry doet niks anders dan niks:p

Ik heb even voor je gezocht en kwam dit tegen:

Display Mode Selection: By default, NOOBS will output over HDMI at your display's preferred resolution, even if no HDMI display is connected. If you do not see any output on your HDMI display or are using the composite output, press 1, 2, 3 or 4 on your keyboard to select HDMI preferred mode, HDMI safe mode, composite PAL mode or composite NTSC mode respectively.

If you don't have a keyboard, you can still change the display mode used by NOOBS through editing the recovery.cmdline file in the root NOOBS directory prior to first boot and appending the following argument:

display=<display mode number> (e.g. display=1 or display=3)

Ik zou dus zeggen, druk eens op de 3 van je toetsenbord om te kijken of je dan wel beeld hebt.
Deze is kennelijk om composite PAL mode in te schakelen. Zou het zo simpel zijn?

Laatst bewerkt:
Akkoord RogerS, rode lampje is enkel power.

Heb het ook gehad en lag aan mn SD. Kon tie niet vanaf booten. Probeer eens een andere SD, of een andere Distro. (Raspbian bijv.)

Het beeld doet het nu. ik moest idd op de sd hdmi vervangen door vga.
maar bij het opstarten kwam ik erachter dat mijn wirelles keybord van silver crest niet reageert? iemand enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan