Raspberry pi wordpress installeren resulteert in NAS onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatboxing

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
41
Hallo!

Ik heb een Raspberry pi die ik succesvol heb geconfigureerd tot een NAS. Nu had ik graag ook een wordpress blog erop laten draaien. Daarom heb ik reeds enkele online tutorials geraadpleegd maar word telkens geconfronteerd met een eigenaardig probleem.

Telkens ik alles van wordpress heb geïnstalleerd, kan ik mijn NAS niet meer bereiken. Ik krijg dan een melding dat de oorspronkelijke locatie niet meer bestaat of kan gevonden worden.

Kent iemand dit probleem en waar zou hier het probleem kunnen liggen?

Alvast bedankt!
 
Hangt er (bijv.) vanaf HOE je verbindt met de NAS.
a. Als je de web-interface wilt benaderen, dan zal het punt er in zitten dat je nu een tweede webserver-software (=wordpress) actief hebt, die dan de poorten die je eerder voor je NAS gebruikte (poort 80 en/of 443) nu gebruikt. [Het is niet mogelijk om 2 services te laten luisteren op dezelfde poort.]
Je zult dan dus óf van de NAS het poortnummer moeten veranderen (aanbevolen) óf van wordpress (niet aanbevolen) en dan verbinden op het nieuwe poortnummer ( http://ip-adres-van-de-raspberry:poortnummer )
b. M.b.t. FTP geldt hetzelfde: Ik neem aan dat in je wordpress ook de mogelijkheid is ingebouwd en geactiveerd dat je content kunt uploaden met FTP. Als je ook via FTP wilde verbinden met de NAS, dan heb je weer het verhaal van a., maar dan voor de FTP poorten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beste, bedankt voor de reactie!

Ik verbind slechts met m'n NAS lokaal in de network shares van mijn computer. Maar om toch zeker te zijn heb ik volgend command uitgevoerd:
Code:
netstat -tulpn | egrep "samba|smbd|nmbd|winbind"
om na te gaan welke poorten er open staan voor samba en krijg als resultaat: 137, 138, 139 en 445 ..
 
Rechtsklik op de NAS verbinding en kies Eigenschappen.

Doe een schermafdruk.
Overigens: Ik ga ervan uit dat je de Raspberry een vast ip-adres hebt gegeven?

Tijs.
 
Waar het mij om ging is het type netwerkschijf-verbinding (WebDAV, Windows shares etc.)
Er zijn zoveel manieren om een netwerkschijf te koppelen dat ik even moest weten hoe jij het gedaan hebt.

Ik zie dat je \\ip-adres\sharenaam gebruikt hebt, dus de 'standaard Windows manier'.

Mij is nu even niet duidelijk of Wordpress nu wel of niet geïnstalleerd staat, en of je m.b.v. [Windows-toets]r toetscombinatie -> \\ip-adres de sharenamen wel of niet kunt zien op de NAS.

Tijs.
 
Wordpress is geïnstalleerd na het doorlopen van een online tutorial.
Ook kan ik via win+R toets en vervolgens \\ip-adres de sharenamen zien (zie afbeelding)

knipsel2.PNG
 
Verbreek eerst eens de huidige verbinding met de NAS, en maak 'm opnieuw (evt. via dat blader-venster wat je laat zien).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan