• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rasterlijnen afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

A1MATHIEU

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2012
Berichten
94
Geachte Lezer
Ik heb een probleempje. Ik werk met Windows 7 en Office 2007.
Nu heb ik een bestand in Excel en dit wil ik kopieren en plakken in Word maar hij drukt de rasterlijnen niet af ondanks dat ik wel de vinkjes heb staan bij Rasterlijnen Weergeven en Afdrukken.
In het verleden lukte dat wel. Wat zou er fout kunnen zijn?
Wie kan mij verder helpen/
Bij voorbaat dank

Mat
 
Mijn ervaring is dat de rasterlijnen van Excel nooit worden meegenomen naar Word bij kopiëren. De kaderlijnen worden wél mee overgenomen naar Word. Ik teken in Excel dus altijd eerst de kaderlijnen alvorens het tabelletje naar Word te kopiëren.
 
Hallo Ginger,

Ik heb nog wat geprobeert en het is nu gelukt. Het ging als volgt: Zet bij het Excel bestand eerst een vinkje bij "Rasterlijnen afdrukken". Vervolgens bestand selecteren en kopieren.
Ga dan naar Word en Klik op "Plakken speciaal". In het venster plakken Speciaal kiest men voor M.S. Office Excel werkblad object en vervolgens op O.K.
Het Excel bestand is dan met rasterlijnen overgezet naar Word.

Groet Mat.
 
OK, maar pas op... Je hebt nu niet een kopie van je tabel, maar een link naar je tabel opgebouwd. Dat is een hele mooie functionaliteit omdat elke aanpassing in je Exceltabel óók zichtbaar wordt in je Wordtabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan