• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rasterlijnen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MavBaatje

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Mijn rasterlijnen zijn zomaar weg. Heb al gekeken; vinkjes staan er, bij Opties onder de Office knop, tabblad pagina-indeling, tabblad Beeld. Ik heb met de rechter muisknop (eerst hele blad geselecteerd) gekeken bij de eigenschappen, maar ook daar lijkt het niet te vinden. Wat kan ik nog doen om mijn rasterlijnen terug te krijgen? Kan het komen als je draaitabellen maakt? Dat zal toch niet?

Hartelijke groet voor alle bezoekers

Ik heb dus nergens meer rasterlijnen. Vanmiddag nog wel, maar nu niet meer. Heb echt nog heel goed gekeken via de celeigenschappen, maar wat ik ook probeer en daarna weer ongedaan maak, mijn rasterlijnen blijven weg. Het is toch simpel en ik vind het antwoord maar niet, sjonge.

waar vind ik dat tabblad Weergave dan? Dat is dus niet Pagina-indeling of Beeld en ook niet onder de Office knop onder Opties en dan geavanceerd....

onder het tabblad "beeld" daar heb je een grote knop "weergeven/verbergen" als je daar op klikt kun je de rasterlijnen in/uitschakelen.

Heb je per toeval de rasterlijnkleur aangepast?

Want hier staan de rasterlijn goed zichtbaar in uw bestand

Cobbe

Klik in Excel op de Windows knop links bovenin en kies daarna voor 'opties voor Excel'. Vervolgens kies je voor 'geavanceerd' en tot slot scrol je naar beneden naar 'weergave opties voor dit werkblad'. Daar vink je 'rasterlijnen weergeven' aan.

heb ik ook al gedaan en ik heb wel ontdekt dat, als daar geen vinkje staat, dat het dan ook niet staat in de linten Pagina-indeling en Beeld. Lees maar wat ik allemaal heb gedaan en gezien:)

Draai deze code dan eens:

Code:
Sub Macro1()
With ActiveWindow
    .DisplayGridlines = True
    .GridlineColorIndex = 5
End With
End Sub

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Hoi Cobbe,

dat klinkt interessant, die code, maar waar moet ik em plaatsen. Op het bureaublad in kladblok werkt niet. Graag even precies hoe en wat, liefst in stappen:) En dat kleine bedankje, dat komt voor elkaar hoor. Ik vind het in ieder geval al bijzonder plezierig dat je met deze code komt.

Bedankt!

In je Excel-bestand, zonder rasterlijnen, druk je op Alt-F11, dan opent zich de VBA editor.
Dan plak je die code in het wit scherm aan de rechterkant.
Dan ge je met je cursor op het woordje 'macro1' staan.
Dan druk je F8 en elke keer dat je F8 drukt voert de editor 1 regel van je macro uit.
Als je aan End Sub bent gekomen kun je het editorvenster sluiten.
Nu zou, als het goed is, weer rasterlijnen zichtbaar moeten zijn en nog wel in een donkerblauwe kleur.

Succes en laat maar horen of het gelukt is.

Cobbe

Hoi Cobbe,

Eerlijk gezegd snap ik niet wat er is gebeurd maar, vanmorgen heb ik je code in kladblok geplakt en dat bestand op mijn bureaublad geplaatst. Toen leek er niets te zijn gebeurd. Sindsdien heb ik mijn pc een paar keer uit en weer aan gezet. Net wilde ik een map openen om je opdracht uit te voeren en vervolgens zie ik dat de rasterlijnen terug zijn.

Geen idee hoe en waarom, maar ik wil je heel hartelijk bedanken voor je geboden hulp die ook nog eens tot de oplossing heeft geleid. Ben er echt blij mee. Morgen weer verder met het echte werk. Daarover had ik elders al een vraag gepost. Misschien weet je daar ook iets op? Grinz, dat hoop ik omdat je me de oplossing hebt gegeven.

Hartelijke groet van Maaike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan