• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rasterlijnen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Bij opstarten van excel zijn mijn rasterlijnen weg. Ze staan bij paginaindeling gewoon aangevinkt en bij celeigenschappen opvulling ligt het ook niet aan. Beeld en dan normaal aandrukken werkt ook niet. Bij beeld staan de rasterlijnen ook aangevinkt. Dus ben een beetje ten einde raad.

Hoop dat iemand mij kan helpen

mvg, Ralf

En als je de cellen selecteert en de opmaak verwijderd?
Vink eventueel ook de rasterlijnen bij Opties aan en uit.

Geldt dit overigens voor elk bestand?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is de kleur van de rasterlijn wellicht ingesteld op wit?

Nee dat werkt helaas niet, maar het geldt voor elk bestand dat ik open, ook een nieuwe leeg bestand.

@ Abaas, jah! En ik heb net ook bij geavanceerde opties gekeken en daar staat de lijnen ook aangevinkt en op automatisch dus daar ligt het ook niet aan

Sorry @Abaas Nee bedoelde ik! De rasterlijnen staan qua kleur goed ingesteld. excuus

Als je met Excel 2003 of eerder werkt:
Kies in het menu van Excel: Extra - Opties, kies tabblad "Weergave", en vink aan "Rasterlijnen".
Als je met Excel 2007/2010 werkt:
Kies in de groep "Weergeven/Verbergen" de tab "Weergave" en vink aan: "Rasterlijnen".

@ zapatr, bedankt voor je belangstelling ik werk in excel 2010, overal waar het mogelijk is om rasterlijnen aan te vinken staan ze aangevinkt en te kleur stelling staat ook overal goed. Ik heb gekeken bij beeld, bij pagina indeling, bij geavanceerde opties.

Is het misschien een nieuwe monitor, of is er daar iets veranderd (hardware kant dus)?

We zijn sinds vorige week donderdag veranderd van 2003 naar 2010, maar het is alleen op deze pc.

Nee ik heb geen nieuwe monitor en ik zeg al, het probleem doet zich alleen voor op deze pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan