• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rasters zijn verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Zojuist telefonisch consult met mijn moeder gepleegt, want bij haar 'zijn alle lijntjes zomaar verdwenen'. Ik heb haar al verteld dat zomaar niet de reden kan zijn en dat er wat achter schuilt :)

Ik heb gevraagd of onder tabblad BEELD Rasterlijnen aangevinkt staat. Dat was zo. Als ze deze aan en weer uit vinkt dan gebeurt er ook niets.

Daarna vroeg ik of er bij Pagina-indeling > Wekbladopties iets aangevinkt staat. Daar stonden Rasterlijnen ook aangevinkt.

Ik heb geen oplossing meer voor haar ... iemand hier die me kan helpen?:thumb:

Heeft ze soms de kleur van het Grid (raster) op wit ipv automatic gezet? Dat ze dit voor een cel (of een paar cellen) wilde doen, maar dat ze perongeluk de hele sheet heeft geselecteerd? Kijk ook ff onder Tools>Options>[tab] View (Extra>Opties>[tab] Beeld) of daar de standaard optie voor de 'gridlines color' op automatic staat.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Hoi,

Menu: Extra > Opties...
Tabblad 'Weergave'

Hier moet onder Vensteropties een vinkje staan bij 'Rasterlijnen' (en de kleur voor rasterlijnen op 'Automatisch', zie bijlage)

Ik denk dat dit de oorzaak is .....

Bijlagen

• scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    44,7 KB · Weergaven: 130
Laatst bewerkt:
Heeft ze soms de kleur van het Grid (raster) op wit ipv automatic gezet? Dat ze dit voor een cel (of een paar cellen) wilde doen, maar dat ze perongeluk de hele sheet heeft geselecteerd? Kijk ook ff onder Tools>Options>[tab] View (:confused:) of daar de standaard optie voor de 'gridlines color' op automatic staat.

Groet, Leo

in office 2007 staat het niet zo makkelijk weergeven als jij hierboven beschrijft. "Extra>Opties>[tab] Beeld"

weet jij in office 07 welk tabblad erbij moet pakken?

gr mike

in office 2007 staat het niet zo makkelijk weergeven als jij hierboven beschrijft. "Extra>Opties>[tab] Beeld"

gr mike

Helaas.... Ik werk nog met office2003.

Groet, Leo

Ik dacht hem te hebben gevonden onder de ronde knop van office 2007 > opties voor excel > geavanceerd > weergave voor dit werkblad

daar staat de kleur voor raster, maar die staat op zwart (automatisch) en alle vinkjes daar staan het zelfde als bij mij op deze computer.

Erg strange. Het moet ook een voor de hand liggende oplossing zijn, want ik zie mijn ouders er niet voor aan om allerlei handelingen te hebben gedaan alvorens dit is gebeurd.

iig tot zo ver bedankt!:thumb:

gr mike

Heeft ze al geprobeerd de computer af te sluiten en geheel opnieuw op te starten en hierna uiteraard Excel?

Laatst bewerkt:
Beste ekimike86 ;)

In excel 2007 staat dit onder Paginaindeling, dan werkbladopties en vink rasterlijnen weergeven aan.

Groetjes Danny. :thumb:

zoals ik in mijn posts hierboven al heb uitgelegd : ik heb overal (iets van vier verschillende plaatsen) waar ik een vinkje kon zetten voor rasterlijnen aangevinkt (of dat stond het al).

Dus ook die heb ik helaas al gehad

Eentje die ik hier nog niet genoemd zie:

Selecteer gehele werkblad.
Klik rechts en kies celeigenschappen.
Kies tabblad randen.
Staat kleur hier op automatisch?

Kies anders eens een kleur en vervolgens zowel binnen- als buitenrand aanklikken.
Verwijder daarna weer de randen en zet kleur weer op automatisch.

Beste ekimike86 ;)

Ga eens naar Opties voor Excel via de officeknop, klik dan op geavanceerd dan naar weergaveopties voor dit werkblad en staat er een vinkje bij rasterlijnen weergeven ?

Groetjes Danny. :thumb:

Jan ik ga het nu even laten checken,

danny: ook die was al aan bod geweest helaas :)

de opvulkleur staat op wit, ga naar de button opvulkleur en selecteer "geen opvulling"
Probleem opgelost lijkt mij

groeten ruva

Heb je de opmaak van de cellen gewist.
In 2003 via Bewerken - wissen - opmaak.

Edit: ik zie dat je met 2007 werkt dus heb je hier een uitgebreide uitleg.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

en wederom ... er verandert niets aan de situatie :) bizar

gister is het programma opnieuw geinstalleerd zonder eerst te v eriwjderen en het probleem was er nog steeds

morgen gaat iemand het in zijn geheel verwijderen en weer opnieuw er op zetten... ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte

Geldt dit overigens voor alle Excelbestanden en op alle werkbladen?
Kan je eventueel een bestand sturen, zonder gevoelige info uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan