ratelend geluid ventilator laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter suuus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Heb een paradigit r15b laptop en heb het volgende probleem:
de ventilator (volgens mij van de cpu) maakt een ratelend geluid maar niet continu.
Zet ik de ventilator even stop door de schroef even tegen te houden dan is het ratelend geluid over.
volgens mij komt hij ergens tegen aan of zou het een lager kunnen zijn?
Heb al gegoogled en kom vaak dit tegen : bus met hoge druk lucht: om schoon te maken.
Nu is mijn vraag : waar kan ik zo'n bus halen en moet ik de laptop loshalen om dit probleem te verhelpen?
Als ik de laptop moet openmaken hoe kan ik dit dan het beste doen?

Alvast bedankt:thumb:

nee geen garantie meer:(
Ga dan zo'n bus halen maar moet ik dan ook de laptop open maken of gewoon eerst proberen door op de ventilator opening te blazen?

Ik zou hem direct openmaken, anders blaas je het niet goed uit.

zoals je al kunt zien in begin topic heb ik nog nooit eerder een laptop losgemaakt.
Zie afdekplaatjes vast gezet met schroeven voor accu,wlan,geheugen en ventilator en een opening ventilator cpu.
Zie ook andere afdekplaatjes maar kan hierover nergens terug vinden in de handleiding.
Is het moeilijk om een laptop los te halen?

'Zie afdekplaatjes vast gezet met schroeven voor accu,wlan,geheugen en ventilator'.

Wanneer je niet van plan bent om de laptop 'vakkundig' te laten repareren, lijkt mij dat je het afdekplaatje voor de ventilator losschroeft en bekijkt of stof de oorzaak zou kunnen zijn.

Er is toch alleen sprake van schroeven ?

Mijn ervaringen met paradigit zijn dat ze ook na de garantieperiode je nog keurig helpen, vaak zelfs gratis. Waarom ga je daar niet even langs.

Ben ik weer :)

Ik zou doen wat Wim zegt in jou geval.
Paradigit heeft een goede service zover ik weet. Ik zou hem zeker even daar brengen en hun laten kijken.

chipset ventilator

Heb de laptop weggebracht.De chipset ventilator was kapot.Zou binnen 1 week gemaakt worden maar 1 week werd dus 2 weken.
Daar ik voor mijn werk vaak in het buitenland verblijf heeft mijn vrouw hem woensdag jl opgehaald.
Ben zelf vanacht thuis gekomen en heb de laptop opgestart en hij was gigantisch langzaam met alles,opstarten,internet,verkenner etc.
Geluid uit de interne luidsprekers doet het niet meer wel via koptelefoon.
Beeldscherm ging na 5 minuten op zwart na opnieuw opstarten weer op zwart of soms voor 10 minuten normaal beeld.
Heb met everest de temp gemeten van cpu (was voor het wegbrengen naar paradigit ongeveer 45 graden) en die is nu ongeveer 80 graden.
Heb dus nu meer problemen dan voor heen:confused:
Kan helaas vandaag niet naar paradigit maar ga er zaterdag er wel heen want dit kan toch niet.
Gebruik deze laptop voor contact met thuis front als ik in het buitenland,kids welterusten wensen etc en baal als een stekker met al deze problemen.
Voor eventuele tips mbt al deze problemen hou ik mij gaarne aanbevolen.
Hou jullie op de hoogte.

update :
resolutie beeldscherm aangepast en hij werkt weer naar behoren.
mail gestuurd naar paradigit met alle klachten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan