Ratelend onderdeel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
288
Hallo,
Ik heb al een tijdje last van een ratelend onderdeel in mijn PC. Het is niet heel luid, maar het lijkt alsof er iets tegen een koeler gaat. Als ik echter naar de onderdelen luister, lijkt het meer van het kastje boven mijn CPU-koeler te komen (voeding toch?). Dit geluid is er niet altijd, maar wanneer het er eenmaal is, krijg ik het alleen weg door veel opnieuw te rebooten. Weet iemand hier iets op?
Bedankt,
gijluiaard
 
check je voeding is op stof als er veel stof in zit ff uizuigen met stofzuiger en dan kijken wat hij doet.

anders kan het ook nog je voedings fan zijn dat de lagertjes versleten sijn.


ps: hoe oud is je systeem?
 
Mijn systeem is ongeveer 2 jaar oud. Hoe moet ik die voeding eraf halen? Is dat niet wat gevaarlijk voor het systeem (kan nog niet zo veel op gebied van hardware, behalve dan HD's plaatsen / kaarten erin zetten enzo)...?
 
als je je voeding ziet zitten dan zie je aan de achterkant van de kast 4 schroefen zittendie de voeding vast houden draai die los en hal je voeding eruit wel eerst ales stroom van je pc afhalen.

haal dan de kap van de voeding eraf en kijk of er veel stof op de fan of in de voeding zelf en maak gelijk je hele pc kast stof vrij.
 
Ik heb het probleem opgelost. Ik heb de schroeven eruit gehaald en de PC weer aangesloten en toen was het probleem er niet meer. Nu heb ik er een schroef ingedaan om het wat vast te houden. Bedankt voor de tips! :thumb:
 
probeer hem wel goed vast te setten want voeding moet wel goed vast ziten doe desnoods 1 schroef in een boven gat en 1tje onder heb je ook het stof eruit gehaald ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan