Ratelende Harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niks van snap. Hopelijk zit ik in de juiste rubriek.

Savonds tussen 17:15 en 21:15 uur ratelt mijn harde schijf aan 1 stuk door. Je kan dan ook niks met de pc doen omdat hij dan bezig is. Bezig met wat weet ik niet want alleen mijn bureaublad staat voor.

Sochtends als ik de pc opstart werkt alles soepel en snel en is er niks aan de hand. MAar als ik h em savonds opstart na 17:00uur dan ratelt hij als een gek.

WAt heb ik geprobeerd: Spyware en Antivirus gedraaid. Hij vind helemaal niks. Ik heb bij geplande taken in configuratiescherm gekeken of er taken gepland stonden maar daar staat ook helemaal niks. En ook bij Services bij systeem staat indexeren uit. Dus dit kan het niet zijn. Ook heb ik gekeken in de map opstarten, die is helemaal leeg.

Nu is het bijna 22: 00 uur en niks rateld in mijn pc op moment. Maar van 17:15 uur tot 21:15 uur non stop wel. DIt is nu al ruim een week aan de gang.

WAT kan ik proberen? Wie heeft een idee,

GRoetjes,

Jolanda

Laatst bewerkt:
ja even serieus, zo oud is mijn pc niet. En waarom ratelt hij alleen savonds en sochtends niet?
Moet toch een verklaring voor zijn ?

door laten testen met harde schijf tools.. welke harde schijf heb je ... iedere fabrikant heeft wel een hdd tool

DAt is een een goede. Waar kan ik zien welke harde schijf ik heb ?
En wat geeft zo test dan aan?

uhm... xp? vista? win 7?
die kijkt of er fouten op je harde schijf zijn..
je kan dit bij het management van deze computer kijken, en dan apparaatbeheer

Oke nou, dat ga ik morgenochtend meteen proberen dan.
ik heb windowx XP trouwens.
Ik ben nu te moe. Ik plaats morgenochtend een reactie om te melden hoe zo test gegaan is dan.
Alvast bedankt voor de moeite en ik hou je op de hoogte.
Groetjes,
Jolanda

Heb je heel toevallig een nieuwe antivirus, of zijn de instellingen hiervan gewijzigd?

je gegevens er afhalen en een nieuwe hdd kopen

uhm... xp? vista? win 7?
die kijkt of er fouten op je harde schijf zijn..
je kan dit bij het management van deze computer kijken, en dan apparaatbeheer

Enig idee waar je het over hebt????????

waarom een nieuwe harddisk kopen????????????????????

hoe kun je in apparaatbeheer zien of de hdd fouten heeft???????????????????????????

beter lezen, ik zeg daar toch ook, kun je kijken welke hdd je hebt, zodat je bij de fabrikant de softwware kan downloaden om te testen...

Hallo,
Nee ik heb geen nieuwe antivirus geinstalleerd of instellingen gewijzigd.
Ik heb Hard Disk Health gedownload en gedraaid en hij geeft aan dat de temperatuur op moment 46 C is.
De Drive Health is Excellent (staat op 100%). Het is een Maxtor harde schijf.

Houdt dit in dat mijn harde schijf nog in orde is?

Nu heb ik de PC aan en hij ratelt helemaal niet. Maar ik durf er veel geld op te zetten dat hij vanavond weer gaat ratelen.
WAt kan het zijn? Nogmaals Indexering staat uit, hij is niet met updates bezig, geplande taken staat niks, en bij opstarten is dat mapje leeg.

GRoetjes,
Jolanda

Ik kan je niet helpen, helaas. Maar ik heb dit gevonden met zoeken, omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik word er soms gek van, dat geratel.
Heb jij al een oplossing gevonden?

Mod edit

Oude topics mogen met rust gelaten worden.U mag zelf een topic openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan