Razer Chimaera 5.1 optische kabel geen geluid op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
UPDATE:

Heb het zonet geprobeerd op me xbox, daar werkt deze wel met optische kabel :S.

Ik weet niet hoeveel vooronderzoek je hebt gedaan voordat je de set aangeschaft hebt ..
Kun je de set nog omruilen? of wil je je persé deze set houden ...

EDIT: het zal denk ik toch een instellings fout zijn, misschien dat je de pc even een dagje weg moet gaan brengen naar een lokale pc-boer, uiteraard mét je setje ...

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel vooronderzoek je hebt gedaan voordat je de set aangeschaft hebt ..
Kun je de set nog omruilen? of wil je je persé deze set houden ...

EDIT: het zal denk ik toch een instellings fout zijn, misschien dat je de pc even een dagje weg moet gaan brengen naar een lokale pc-boer, uiteraard mét je setje ...

Kan jij misschien even kijken over teamviewer :$. Als ik hem wegbreng weet ik nog niet precies wat ze hebben gedaan.

Sorry, doe geen teamviewer..
Je kan allicht vragen wat ze er eventueel aangedaan hebben, als het ze in ieder geval lukt ..

met je onboard kaart is niets mis hoor, je kan nog es stoeien met de instellingen voor SPdif, en als je nu én de 3,5 mm jacks én de optical gebruikt? (dus alles aansluiten wat kan)
Je zult tenslotte wat moeten proberen.
Morgen ben ik dr weer, succes!

- In je audio instellingen staat een uitgeschakelde SB Audigy. Je gebruikt wel de goeie poorten? Ik zou die Audigy er anders helemaal uitschroeven/ de drivers uninstallen. Het kan conflicten geven met je onboard Audio controller.
- Voor je onboard audio is een Realtek HDA audiodriver beschikbaar bij Foxconn, hier: http://www.foxconnchannel.com/ProductDetail.aspx?T=motherboard&U=en-us0000474#
( >klik tech support >, traaage download - je hebt 'm misschien ook op een CD bij je mobo). Misschien is die nodig voor SPdif.

Het kan ook nog zijn dat digitaal audio nu over HDMI wordt gestuurd. Kijk eens in de instellingen van je videokaart, en zet daar 'audio uit' - uit.

Laatst bewerkt:
tsja, dan tóch maar naar de pc-boer 'op de hoek' ..

bartjelol zorg eerst dat je alleen de onboard kaart gebruikt en aan de praat krijgt, ALLE ander geluidskaarten verwijderd. (zie ook post 27)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan