RCA kabel probleem van Surround set naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkwijnsma

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Hoi,

Ik heb sinds binnenkort een TV gekocht een Samsung 40" LED TV UE40F5000, en deze tv wil ik graag aansluiten op mijn 5.1 surround set van Logitech.
Ik ben er dus achter gekomen dat ik een RCA kabel moest kopen, ik ben naar een lokale elektronica zaak gegaan en daar zeiden ze dat ik een male to male kabel moest hebben, deze aansluiting.

2014-04-03 15.07.31.jpg

Mijn aansluiting op mijn TV ziet er zo uit

2w7fpyb.jpg

En op mijn suround set ziet het er zo uit

2d8olzt.jpg

Op mijn tv heb ik de instellingen veranderd van het geluid dat ziet er zo uit

jq6fep.jpg

Heb ik toch de verkeerde kabel gekocht? Hopelijk kan iemand mij helpen die hier veel verstand van heeft want ik weet hier namelijk helemaal niks van.

Bij voorbaat dank!

Lijkt me goed (als audio op TV wel out is) verder zal het dan niet 5.1 surround zijn maar gewoon stereo.
Maar kabel is prima voor deze aansluitingen.

Dat moet bij je aansluiting vermeld staan, anders op zeker wel in de manual. Voor zever ik kan zien is het een audio in aansluiting op je tv.
Audio uit kan je verder op 2 manieren uit je tv halen, dat is via de optische kabel(maar dan moet je hcs deze ook hebben), of je kan de scart aansluiting met een scartblokje en die rca kabel gebruiken.
Tevens je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Volgens de handleiding (klikkerdeklik) is er geen audio out aansluiting, tenminste niet rca. Wat je dan kan doen is inderdaad via scart, optisch of hoofdtelefoonuitgang.

EDIT: info staat op bladzijde 54

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan