rca kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Misschien een domme vraag,maar welke rca kabel gebruik je voor een 5.1 surround systeemZijn dat kabels met 3 stekkers of met 5 stekkers. Ik ben een beetje aan het prutsen en uitproberen,maar ik kom er nog niet goed uit

Als het echt RCA is: 6 connectors (of 5 indien de bas de ingang is). mijn eigen opstelling gebruikt 3.5mm stereo plugs en dat zijn er 3:

LV RV
LA RA
midden + bas

welk type en van wat naar wat probeer je te verbinden?

ik heb hier nog een oude subwoofer liggen met 5 boxen. Die wil ik proberen aan te sluiten .op de dvd speler of op de tv of indien mogelijk wel op beide. Maar dat kan alleen maar met een rca kabeltje. Het gaat mij er dus gewoon om welke kleuren ik op dat kabeltje moet hebben om de boel te verbinden. Ik heb het type Typhoon 90070. Het is al een oudje. maar ik wou toch eens proberen of dat hij het nog wel deed

Dat is afhankelijk van de uitgang op je TV / DVD. Aan het plaatje op internet te zien heeft die ook de mogelijkheid om gewoon stereo aan te sluiten.

Je kunt ook een standaard stereo geluid aanbrengen op links en rechts en dan kun je alle speakers ook testen. Zoals ik aangaf ik heb hier zelf 3x 3.5mm tulp naar RCA

rca

ja,je kunt inderdaad ook stereo aansluiten,maar het gaat mij erom wat voor een rca kabel ik nodig heb,want ik heb hier een kabeltje liggen met een witte,een rode en een gele stekker. Is dit dan ook toereikend voor die 5 luidsprekers???

Wit rood geel is voor composite video toch? Het past wel, maar alleen rood en wit dragen geluid, standaard geel beeld.

Het gaat erom wat voor aansluitingen je DVD / TV hebben. als die alleen een wit-rode stereo aansluiting hebben en/of een optische dts uitgang, dan kan je alleen stereogeluid doorvoeren.

Ik ben een beetje aan het prutsen geweest en heb de kabel op de tv aangesloten. ik kreeg in eerste instantie geen geluid. Dus heb ik hem op de dvd speler aangesloten en daar werkt hij wel. Dus nou ga ik proberen of het geluid van de tv ook op de boxen kan krijgen. Misschien dat hier ook een oplossing voor is

Nou,het is voorlopig gelukt en heb alles aangesloten. Alles werkt.Ik ga nou ook proberen om het geluid van de tv op de boxen te krijgen .Ik ga je in ieder geval bedanken voor je hulp en steun hierin. Dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan