RCP is onverwacht gestopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielshinten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Berichten
15
sinds gisteren, 07 09 2011, sluit mijn acer aspire one, windows xp met alle recente updates, steeds af onder vermelding van RCP service is onverwacht gestopt.
ik kan geen blaster of dergelijk virus vinden, allerlei tools gebruikt, ze vinden niets!
ik ken het commando shutdown -a , om toch door te werken op deze mini laptop zonder dvd speler. hoe los ik dit op!
iemand een tip of toch maar alles backuppen en op een of andere manier een schone windows er op zetten?
wie heeft nog een nieuwe tip!
ik werk al 3 jaar zonder problemen op deze laptop, virusscanner: avira free
 
Herstelpunt terugzetten van enkele dagen geleden.
 
Ik vind het raar dat je er neer zit "sinds gisteren", want vandaag is 07-09-2011.
 
sorry sinds 6 september, systeemherstel wil helaas ook niet opstarten. ook als iets wil "zoeken" zie ik alleen een kwispelend hondje en een blauw vlak, ik kan dus niets invoeren.
 
sorry sinds 6 september, systeemherstel wil helaas ook niet opstarten. ook als iets wil "zoeken" zie ik alleen een kwispelend hondje en een blauw vlak, ik kan dus niets invoeren.
als ik opstart in veilige modus duurt dat te lang , ik krijg dan weer de melding dat de pc over 60 sec. wordt afgesloten, het commando shutdown kan ik nog niet invoeren want windows is nog aan het laden....
ik heb al veel sites gezien met oplossingen, alles zo goed mogelijk geprobeert maar geen van de probleem oplos programmaas vinden iets. ook niets in het register kunnen vinden. veel onderdelen van systeembeheer en beveiliging zijn ook niet te gebruiken omdat die geen iconen tonen of zeggen dat ze uitstaan en opgestart moeten worden. en dat lukt dan weer niet.
ik heb echt eerst vanalles geprobeerd voor ik dit forum inschakelde, wat nu te doen?
 
Veiligstellen wat je wilt bewaren en iopnieuw installeren!
 
bedankt voor de snelle reactie!
ik was er al bang voor: de laptop heeft geen dvd speler, ik heb geen xp-cd, dat was al voor geprogrammeerd.
hoe kan ik windows nu opnieuw installeren?
misschien is "terug naar de fabrieks instellingen " een optie?
 
Laatst bewerkt:
hallo allemaal, opgelost in de zin van hoe kwam het en wat doe je er aan, dat niet.
maar de laptop formateren en alles weer opnieuw installeren maakt dat ik weer een frisse start maak met de laptop.......nu maar zien hoe lang het goed gaat!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan