RD-Ramm geheugen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lukev3

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hallo,

Ik heb een Dell Dimension 8200 PC met RD-ramm geheugen. Ik ben er ondertussen achter dat dat niet echt goedkoop is ook niet echt veel te koop.
Mijn vraag is: Is het wel goed?? en waarom word het niet echt verkocht?? ik begrijp dat meer systemen tegenwoordig met DDR-ram geheugen werken maar wat is dan het verschil??

Groeten Luke

nou dat is mooi k**te, bedankt Dell!
Eigenlijk zit ik over een jaar met een computer die ik niet kan opwaarderen?!!

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ach het valt allemaal wel mee. Ik heb een Dell 8100 en dus ook hetzelfde Rdramm. Een beetje snel Rdramm loopt op een hogere kloksnelheid dan het snelste DDR, echter heeft Rdramm een stuk hogere latency (tijd die nodig is voor de data om de weg af te leggen naar de geheugenregisters).
Eigenlijk moet je het zo zien dat wanneer je het als 2 hardlopers ziet dat Rdramm wel sneller is, maar standaard 100 meter verder moet lopen.
Je begrijpt dus wel dat in sommige bewerkingen Rdramm dus sneller kan zijn. Helaas zijn het er niet heel veel, maar dan is het verschil nog niet heel groot.

Je kan volgens mij toch echt nog wel een tijdje vooruit met je Rdramm, maar dan inderdaad wel voor een hoge prijs... :(

Uiteindelijk denk ik dat je toch een nieuw MoBo nodig zult hebben als je écht wilt upgraden.

Tja en als je een flexibel systeem wilt hebben had je sowieso geen Dell (of Compax, of HP, of Packard Bell etc.) systeem moeten kopen, maar wat extra centjes moeten neerleggen en hem zelf samestellen.

Je wil niet weten waar ik al op ben gestuit met die Dell van mij... -zucht- maar die was dan ook gratis ;) . De dag dat ik voor een Dell betaal is de dag dat ik zoveel verdien dat ik elk jaar een nieuwe kan nemen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan