Rdesktop van Ubuntu Linux naar XP Professional

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik plaats deze vraag in de Linuxgroep omdat ik _denk_ dat dat het beste is... ik wil een XP Professional machine ondersteunen vanaf mijn Ubuntu station. Ik heb dus op de XP Hulp op afstand gestart, en ik wil nu contact maken met rdesktop (volgens mij is dat het juiste programma). Maar ik zie een schermpje voorbijflitsen; het is alweer weg, voordat ik iets heb kunnen zien! Ook zie ik niets verschijnen in /var/log/* of in .xsession-errors
De logfiles op de XP laten helemaal niets zien.
Iemand een idee wat er aan de hand is?

Misschien ondersteunt het programma het RDP protocol niet. RealVNC werkt op zowel Windows als Linux. Hiertussen een verbinding opzetten is een eitje.

Misschien ondersteunt het programma het RDP protocol niet. RealVNC werkt op zowel Windows als Linux. Hiertussen een verbinding opzetten is een eitje.
Dat weet ik. Normaliter gebruik ik ook VNC. Maar ik heb met rdesktop wel eens een Win2003 server gesupport, en ik dacht (hoopte) dat XP wel hetzelfde protocol zou ondersteunen. Maar je weet nooit bij microsoft, daarom probeerde ik het ook...

In dit geval werkte het dus niet. Stonden de firewall settings op beide pc's wel goed?

In dit geval werkte het dus niet. Stonden de firewall settings op beide pc's wel goed?
Ze zaten op hetzelfde LAN. En alle firewalls "binnen" zijn momenteel disabled.
Overigens zou ik dan een expliciete foutmelding verwachten, en/of een timeout. Maar ik zie iets langsflitsen, te kort om te kunnen zien, wat...

open een console en tik dan eens
PHP:
man rdesktop
ik neem aan als je rdesktop vanaf de console draait dattie ook tegen je praat en vertelt wat er mis gaat

open een console en tik dan eens
PHP:
man rdesktop
ik neem aan als je rdesktop vanaf de console draait dattie ook tegen je praat en vertelt wat er mis gaat
Nee, dat is nou net het probleem. Ik draai 'm vanaf een VT-console, en hij zegt niets, of bijna niets (als je bepaalde opties invult, zegt-ie iets, maar niets dat er erg relevant uitziet). Hij komt meteen terug, nadat het scherm? (ik gok maar dat dat het is) voorbij geflitst is. Als hij niet bij de remote machine zou kunnen komen, zou je verwachten, dat-ie DAT zegt (timeout oid), kennelijk is er wel communicatie, en dan wordt-ie er meteen uitgegooid, lijkt het wel, maar dan verwacht ik toch een securitymelding in de logfiles op de XP-machine...

Ik neem aan dat je XP-professional hebt.

Installeer de remote desktop webconnection

menu start -> uitvoeren -> type appwiz.cpl klik aan de rechterkant op "windows onderdelen toevoegen of verwijderen" -> browse naar "Internet Information Services (IIS)" -> click "details" -> browse naar "World Wide Web Service" -> vink de "Webverbinding met extern bureaublad" aan.

Dan kan je RDP via je browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan