RDP kan niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik weet niet echt waar ik dit topic moet laten maar goed.

eerst de situatie: ik heb een laptop die zit op domein. en ik heb een pc die zit ook op domein. beide windows XP pro sp3.

als de gebruiker naar huis gaat moet hij ook kunnen inloggen met zijn laptop. (dus niet op domein) en als hij dan verbindt met zijn internet en vervolgens een VPN verbinding maakt met ons domein. dan moet hij via een remote desktop verbinding met zijn pc kunnen maken. maar als hij dat probeert dan doet het niet. hij zegt dan: "deze computer kan geen verbinding met de externe computer maken."

als ik de laptop op het domein zet doet hij het wel. maar van buitenaf niet.

de computer die overgenomen moet worden heeft verbindingen van buitenaf aan staan en de firewall is zo geconfigureerd dat hij poort 3389 toestaat. ook zijn de gebruikersnamen al toegevoegd aan de uitzonderingen. als de laptop op domein zit kan ik ook idd de pc overnemen alleen van buitenaf niet.

weet iemand een oplossing?

mvg mij.

Even een opsomming ter verduidelijking:
- Laptop moet vanaf huis via RDP de pc (op het werk/domein) overnemen over een VPN tunnel
- PC heeft verbindingen van buitenaf aan staan en op het domein kan de laptop wel de pc overnemen.
- De firewall is geconfigureerd dat hij inkomende connecties accepteerd op 3389.

Wat voor een firewall?
Weet je zeker dat de VPN tunnel werkt?
Wat voor een VPN tunnel, IPSEC?
De persoon thuis hoeft niet te authenticeren op de firewall (controle vraag dat het niet bijv. een SSL verbinding is)?

Ik zal eens kijken hoever ik je hiermee kan helpen, heb wel ervaringen met NetASQ maar ben geen expert. Trouwens waarom staat deze topic in draadloos netwerk? Mis ik iets in het verhaal?

Laatst bewerkt:
zoals ik dus al zei, ik weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen :P

jah de VPN werkt.

IPSEC weet ik niet helemaal zeker maar volgens mij wel.

PC heeft verbindingen van buitenaf aan staan ja.

en ja de persoon moet zich authenticeren, dmv dezelfde inloggegevens als op het domein.
dit werkt overgens wel.

ja de firewall is geconfigureerd dat hij inkomende connecties accepteerd.

wat voor firewall.. uhm jah goeie vraag. anders dan de windows standaard firewall, ISA en de trend micro hebben we hier niets anders.

vreemd genoeg kan ik wel een van onze terminal servers van buitenaf (dus niet op domein) overnemen maar voor de rest niks.

probleem opgelost...

ik moest een route toewijzen op de pc zelf.

iig bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan