Rdram

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demonnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Heb in mijn pc 128 Mb Rdram zitten.
Wil naar 256 Mb.
Kan ik elke willekeurige ram bijzetten (SDRam, DDRam etc.)?
Moet ik 2x 128 Mb nemen of 1x 256 Mb?

Als er nu 128 MB SD-Ram in zit moet je er ook SD-Ram bij in zetten. Je kan kiezen voor 128 MB maar ook voor 256, net wat je zelf wilt. Je kan ook de oude 128 mb er bij plaatsen, zodat je of 256 of 384 mb krijgt.
Let er wel op dat je je oude geheugen wel een "bankje" verder zet. Dus oude er uit.. nieuwe erin en daarachter de oude weer plaatsen. dit eventueel met de snelheid van het geheugen. (kan alleen maar beter worden.

Rdram gaat altijd in paren. Dus als je nu 128 Mb hebt dan zijn dat 2 sticks van 64 Mb. DDR en SDRAM zijn op zeker niet compatible met je moederbord als je Rdram draait. Je zult bij het uitbreiden dus weer een nieuw setje Rdram moeten kopen en dat is helaas nogal prijzig.
Check wel even of je nog 2 vrije sloten hebt voor de 2 nieuwe sticks. Ik ken geen moederborden met Rdram die dat niet hebben, maar je weet het nooit ;) .

Oh en als je zeker wilt weten wat voor geheugen je moet hebben voor je moederbord (immers moet je ook de snelheid van het Rdram weten) kun je hier even een van de geheugenwizards gebruiken om te kijken wat jouw moederbord nodig heeft.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan