• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

RE-UPLOAD: Problemen met 'materiaal verlies' excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDeMan6

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2019
Hi, ik ben bezig met het maken van een excel sheet waar 'verloren materialen' worden bijgehouden wanneer er iets fout gaat in het productie proces. Het is de bedoeling dat wanneer ik het soort product en het moment van fout gaan (in het productie proces) invoer in een tabel, dat automatisch de verloren materialen tot dat punt in de productie wordt opgeteld in een tabel er naast. Het lastige is dat er meerdere producten zijn die uit verschillende (soorten en hoeveelheden) materialen bestaan. Ik heb een voorbeeld bestandje gemaakt met daar een visualisatie vereenvoudigd. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik hoop dat jullie hier mij mee verder kunnen helpen!!

Bijlagen

Werk het voorbeeld eens uit met wat je waar invoert, en wat de verwachte uitkomsten kunnen zijn bij alle mogelijke variabelen die jij kan bedenken.

Laatst bewerkt:
Ik had een PB over dit onderwerp, maar wacht ook even de reacties af. Het lijkt me zo ingewikkeld opgezet, dit moet anders kunnen.

Hi allen,

Ik vind het zelf ook ontzettend ingewikkeld, vooral om te realiseren. Ik heb in ieder geval in een nieuw voorbeeld bestand even alles zo duidelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen. Het blijft ingewikkeld maar zou mij ontzettend helpen als dit systeem straks werkt!

Groetjes

Bijlagen

Formule voor I2:
Code:
=SOMPRODUCT((Table35[2e kans]="Nee")*SOMMEN.ALS(Table56[Hoeveelheid];Table56[Product];Table35[Product];Table56[Materiaal];[@Materiaal];Table56[Fase];"<="&Table35[Fase]))
Zie ook bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Formule voor I2:
Code:
=SOMPRODUCT((Table35[2e kans]="Nee")*SOMMEN.ALS(Table56[Hoeveelheid];Table56[Product];Table35[Product];Table56[Materiaal];[@Materiaal];Table56[Fase];"<="&Table35[Fase]))
Zie ook bijlage.

Fantastisch, het werkt zoals ik bedoelde!! Ontzettend bedankt voor de hulp en moeite!

Mvg Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan