Ok, wat een verwarring, het hele circus wat zich ontpopt hier was niet mijn bedoeling.
Maar waar het om gaat in mijn optiek is het volgende.
Als je iemand helpt op een forum, wat heeft dat met het hebben van een mening te maken?
Je wilt iemand helpen toch?
Als iemand geavanceerde tools van microsoft op de computer zet om 1 keer een regel uit de boot te halen, is dat voor thuisgebruikers meer onveiligheid creëeren.
Die software is meer voor mensen die veel met een systeem bezig zijn.
Die tools op een pc, te hopen is dat die gebruiker nooit gehacked zal worden, er staat dan al een mooie tool om snel de gehele boot te veranderen op de pc of laptop zelf.
De digitale wereld stopt niet bij windows. ik zie toch zelf dat er aangeraden wordt niet de regel uit msconfig te halen, terwijl het daarvoor is bedoelt, maar dat er geavanceerde software gedownload en geinstalleerd moet worden op de vraag of dat in msconfig kan.
Dat gaat niet over een mening hebben, en het gaat mij verder nergens om, maar dan help je mensen, hoe goed ook bedoeld, niet aan de juiste informatie.
Is het niet belangrijker dan dat je weet wat er wel en niet in windows kan voor je mensen gratis software laat downloaden en installeren?
Ik ken nog wel meer software van sysinternals microsoft die je beter niet op een computer van een gewone gebruiker kan installeren, gewoon omdat die dat niet zal kunnen gebruiken, of eerst het hele programma moet leren kennen, en daarbij ook meer van windows moet weten omdat dat toch de basis is dan waar je het in uitvoert.
Ik zie wel meer op fora dat er dan wordt gezegd, download en installeer
dit maar, en verder geen info, terwijl die instellingen ook in windows zelf gepleegt kunnen worden.
Dus dan klopt de informatie niet meer, hoe goed en nobel ook bedoeld, en ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar een windows systeem loopt pas goed als je het installeren van software en wat er geladen wordt in de hand hebt.
Dus als je vanuit die basis mensen helpt, kan je in geval het niet in windows op te lossen is altijd nog een tool downloaden als dat betrouwbaar is.
Het gaat mij niet om iemand te schoppen, maar dat zijn dingen waar je dan, als je wilt, zonder boos worden of conclusies trekken, over na kan denken, in vrede met een opbouwend karakter.
Je bent wel iets aan het doen via die mensen in hun systeem, is toch ook een verantwoording, we weten allemaal hoe belangrijk een computer is in deze tijd.
Het wordt al gezien als eerste levensbehoefte, dus mensen helpen er mee brengt je dicht bij hun in een levensfeer.
Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van dit forum, begrijp me niet verkeerd