Reactie op Onderwerp Tip: bcdedit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah oke dank je.
Ik vroeg me dit af omdat ik een tijd geleden XP installeerde op een computer met windows 7 er al op geinstalleerd.
Microsoft gaf aan dat dat niet kon, maar na de install van XP kon ik de boot herstellen met de windows7 dvd en stonden alle systemen, dus 7 en xp gewoon in de boot. (note: Ik ben het wel vaker niet met microsoft eens) :p
Als je daarna windows 7 weer gaat installeren is XP wel weer verdwenen als je dat op dezelfde partitie doet waar win7 als eerste ook op geinstalleerd was, anders blijft het gewoon.

Laatst bewerkt:
Toch vreemd, BCDEDIT is een command line programma dat de bootmanager is voor Vista en Longhorn besturingssystemen.
Je krijgt er mee te maken zodra je Vista naast je oude besturingssysteem installeert lees ik. niet als je msconfig gebruikt, dus iets klopt er hier niet... Op dit forum krijg je daar mee te maken bedoelen ze denk ik. Aangezien ik dat nog nooit nodig heb gehad en altijd volledig grip heb op mijn multiboots... zonder iets anders te installeren, waarom kan ik dat wel maar een hoop moderators niet, denk ik dan...

En zeggen dat bcdedit simpeler is, dat is het niet. zo worden mensen hier afgesloten van de informatie hoe het in windows wel werkt.
Mensen die zoeken naar die informatie moeten dan maar bcdedit downloaden en installeren.... want het kan niet anders???? sjonge.
Alsof msconfig niet bestaat en het daar niet te regelen is, zo lijkt het...
Toch is het daar allemaal te regelen, en een stuk simpeler dan al die dosschermen.
Waarom zie ik dan beweringen dat het simpeler is en het moet hier, alsof het anders niet kan....
Iets klopt er niet., Is het misschien verboden msconfig daarvoor te gebruiken? Omdat die daar voor is bedoelt.
Ik zie op dit forum dat er beweerd wordt dat je bcdedit moet downloaden en installeren...
Toch kan je gehele boot in msconfig regelen... vreemd.
Er wordt steeds beweerd dat het niet kan...
Ook na dit topic wordt dat nog steeds beweerd...
Als je iedereen het zo leert is misschien iedereen er van overtuigd, maar is het nog steeds geen waarheid.
Ach, tuurlijk, alsof wat waar is belangrijk is... niet dus.

Wat ik nu denk is, zouden de moderators de makers van het programma zijn?

Ook die beweren hier glashard dat je geen boot uit windows kan verwijderen, terwijl dat wel zo is.
En in msconfig is het zo simpel dat een kind van 11 dat nog kan....
Misschien zit ik op het verkeerde forum.
Dat kan, dat ik hier niet pas hahaha.

Dat je na 10 keer geholpen te zijn je 8 programma's meer in je systeem hebt geinstalleerd... dan nodig.
En dan hoor je dat windows te moeilijk is ook nog, doet me denken aan mercurius.

Laatst bewerkt:
Wat is jou bedoeling van dit hele relaas? Je reageert op een sticky topic van 2007. Haalt de moderators van Helpmij.nl ergens bij, die total los van het geplaatste bericht staan. De persoon die toen het bericht heeft geplaatst en de website heeft gemaakt is geen moderator en is dat nooit geweest op Helpmij.nl. Er staat nergens dat men BCDEDIT moet gebruiken. Het is een advies die gegeven wordt. Als Hoofdmoderator ben er niet van gediend, dat er een “beschuldigende vinger” naar de moderators van Helpmij.nl gegeven wordt, met en beredenering die niet eens klopt. Hou er rekening mee dat ook moderators gewoon vrijwillig helpen en op dat moment niet vanuit hun functie reageren.

Wat is jou bedoeling van dit hele relaas? Je reageert op een sticky topic van 2007. Haalt de moderators van Helpmij.nl ergens bij, die total los van het geplaatste bericht staan. De persoon die toen het bericht heeft geplaatst en de website heeft gemaakt is geen moderator en is dat nooit geweest op Helpmij.nl. Er staat nergens dat men BCDEDIT moet gebruiken. Het is een advies die gegeven wordt. Als Hoofdmoderator ben er niet van gediend, dat er een “beschuldigende vinger” naar de moderators van Helpmij.nl gegeven wordt, met en beredenering die niet eens klopt. Hou er rekening mee dat ook moderators gewoon vrijwillig helpen en op dat moment niet vanuit hun functie reageren.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/746460-Windows-7-en-windows-8-dual-boot-verwijderen

Ja en dus? Mogen moderators niet gewoon helpen of een mening hebben, omdat ze een functie hebben? Daarbij de link in jou eerste bericht hier verwijst naar BCDEDIT/Vistabootpro. De moderator daar verwijst naar EasyBCD en nieuwere variant. Wij proberen Helpmij.nl laagdrempelig te houden, daarom bied men veelal dingen aan, die het voor een minder ervaren gebruiker makkelijker maken.

Laatst bewerkt:
Ok, wat een verwarring, het hele circus wat zich ontpopt hier was niet mijn bedoeling.
Maar waar het om gaat in mijn optiek is het volgende.
Als je iemand helpt op een forum, wat heeft dat met het hebben van een mening te maken?
Je wilt iemand helpen toch?
Als iemand geavanceerde tools van microsoft op de computer zet om 1 keer een regel uit de boot te halen, is dat voor thuisgebruikers meer onveiligheid creëeren.
Die software is meer voor mensen die veel met een systeem bezig zijn.
Die tools op een pc, te hopen is dat die gebruiker nooit gehacked zal worden, er staat dan al een mooie tool om snel de gehele boot te veranderen op de pc of laptop zelf.
De digitale wereld stopt niet bij windows. ik zie toch zelf dat er aangeraden wordt niet de regel uit msconfig te halen, terwijl het daarvoor is bedoelt, maar dat er geavanceerde software gedownload en geinstalleerd moet worden op de vraag of dat in msconfig kan.
Dat gaat niet over een mening hebben, en het gaat mij verder nergens om, maar dan help je mensen, hoe goed ook bedoeld, niet aan de juiste informatie.
Is het niet belangrijker dan dat je weet wat er wel en niet in windows kan voor je mensen gratis software laat downloaden en installeren?
Ik ken nog wel meer software van sysinternals microsoft die je beter niet op een computer van een gewone gebruiker kan installeren, gewoon omdat die dat niet zal kunnen gebruiken, of eerst het hele programma moet leren kennen, en daarbij ook meer van windows moet weten omdat dat toch de basis is dan waar je het in uitvoert.
Ik zie wel meer op fora dat er dan wordt gezegd, download en installeer dit maar, en verder geen info, terwijl die instellingen ook in windows zelf gepleegt kunnen worden.
Dus dan klopt de informatie niet meer, hoe goed en nobel ook bedoeld, en ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar een windows systeem loopt pas goed als je het installeren van software en wat er geladen wordt in de hand hebt.
Dus als je vanuit die basis mensen helpt, kan je in geval het niet in windows op te lossen is altijd nog een tool downloaden als dat betrouwbaar is.
Het gaat mij niet om iemand te schoppen, maar dat zijn dingen waar je dan, als je wilt, zonder boos worden of conclusies trekken, over na kan denken, in vrede met een opbouwend karakter.
Je bent wel iets aan het doen via die mensen in hun systeem, is toch ook een verantwoording, we weten allemaal hoe belangrijk een computer is in deze tijd.
Het wordt al gezien als eerste levensbehoefte, dus mensen helpen er mee brengt je dicht bij hun in een levensfeer.

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van dit forum, begrijp me niet verkeerd :)

Laatst bewerkt:
ik weet niet wat je allemaal typt maar volgens mij heeft dit totaal niks meer met het topic te maken.
Ik ga er een slot op zetten.
wil je in discussie met de hoofdmoderator dan kun je hem mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan