Reactietijd TFT

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
En maakt het nou veel uit hoeveel reactietijd de TFT monitor heeft?

Ik speel mijn games altijd op "medium" grafische kwaliteit dus ik vraag me af of ik wel de "snelste" monitor nodig heb :confused:

Wat is er dan ook aan te raden: 2, 5 of 8 ms?

Hoor het weer graag!

Groet,

Ivo.

De grafische instellingen van je videokaart hebben niks met de reactietijd van een tft-scherm te maken.

Hoe lager de reactietijd van een tft, hoe minder last je hebt van zogenaamde ghosting; vegen die eventjes achterblijven na snelle bewegingen in bijv. een spel of met films.

Denk je ook aan de tijd dat een pixel nodig heeft om uit te doven? Dit is niet goed uit te drukken en spreekt minder aan dus daar hoor je nooit iets van. Ik denk dat het heel erg aan het programma ligt of TFT snel is, vegen achter bewegende delen zie ik wel eens onder DOS. Het veel geroemde contrast kan er voor zorgen dat de nuance verloren gaat, dat is voor mij het grootste bezwaar. Ik heb 8 ms en ben daar heel tevreden over. Mijn ogen zijn toch niet sneller. :shocked:

Ik heb bijgeleerd over responstijd. Het is, samen genomen, het aangaan en uitdoven van een pixel. Hopelijk vinden jullie dat ook interessant. Dit is de definitie van Philips.

Responstijd (aan-uit) is de tijd die een vloeibare kristallen cel nodig heeft om achtereenvolgens van actief (zwart) naar inactief (wit) te gaan, en vervolgens weer terug naar actief (zwart). Dit wordt gemeten in milliseconden. Sneller is beter: hoe lager de getallen, hoe sneller de overgangen en hoe minder zichtbaar de beeldartefacts bij de weergave van de overgang van tekst en afbeeldingen. Responstijd (aan-uit) is zeer belangrijk bij het weergeven van zakelijke content zoals documenten, grafieken en foto's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan