read error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linkie

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
hoi,

Vraagje over sata hd: ik 3 wat oudere Sata hardisks van ongeveer 250 gb groot. Ik wil eentje inbouwen in het systeem van mijn dochter omdat de oude kapot was. Helaas moet ik zeggen alle 3 keer geprobeerd. Maar helaas. Bij de eerste zag hij de disk wel in de bioa maar gaf wel lees en schrijffouten. Dus no W7. De tweede zag hij helemaal niet in de bios dus ook afgeschreven. De derde zag hij wel in de bios en daarop kon ik probleemloos W7 installeren op een nieuwe geformateerde partitie ( hele schijf). Maar na een tijdje gaf ook die lees en schrijffouten zodat het systeem niet meer kan worden opgestart van de HD. Lijkt mij vreemd dat alle de drie schijven kapot zouden zijn op het zelfde tijdstip. Zover ik nog weet waren ze goed tot op dit moment. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn en natuurlijk een oplossing hiervoor zo welkom zijn.

Dank en groet,

Linkie

Hoi,
het kan zijn dat het mobo van je dochters pc het aan 't begeven is waardoor de dataoverdracht wordt onderbroken, kapotte datakabel/connector kan ook, geheugen brak, brakke voeding enz. kortom er is niet direct een eensluidende oplossing voor je probleem te geven.
Dan zul je verschillende hardware-onderdelen moeten testen.
Succes.
Edit: wat je ook nog ff kunt proberen is het Bios naar de standaardwaarden terug te zetten.

Laatst bewerkt:
ga ik dit weekend uitproberen. ( kabel is getest en goed)

Met dank uit het hoge noorden....kom er na het weekend op terug maar als er nog tips zijn dan zijn die welkom

Je zou evt. kunnen aangeven hoe oud je dochters pc is en evt. merk/type.

:oHoi,
:o
Ik zou terugkomen op hetr probleem "read error"zoals omschreven. Daarbij heb ik gemeld dat de kabel waarmee de HD is aangesloten op het mobo getest en goed was. Met het schaamrood op de kaken moet ik dit terugnemen. Nadat we alles getest hadden in een andere computer, en ook alles goed was, heb ik per ongeluk een andere kabel gebruikt voor het aansluiten. En u raad het al tot op heden geen problemen meer.....

Met dank voor de tips.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan