read only back up bestanden op cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vogeltje35

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2002
read only back up bestanden op cd.

Ik heb bestanden opgeslagen om een pc te formateren.
Nu blijkt achteraf dat de bestanden readonly zijn opgeslagen op cd.
Hoe kom ik er nu nog bij.
Wie weet raad.

Een cd(-r) is altijd Read-only. Dit is gewoon de aart van een cd (je kunt er gegevens opzetten, er vanaf kopieren maar niet wijzigen).

Wat je moet doen is de gegevens kopieren naar de harde schijf en dan weer proberen geeft hij dan nog steeds aan dat het read-only is doe dan het volgende:
- Ga via de verkenner/deze computer naar het bestand
- klik met de rechtermuisknop op dat bestand
- Kies voor eigenschappen (engels: properties)
- In het scherm dat je nu krijgt geef zorg je ervoor dat er geen vinkje bij alleen lezen (engels: read only) staat
- klik op ok

De groeten,
Mark

Alles wat van cd gekopieerd word is standaard read only. (logisch want wat op cd staat is niet meer te hernoemen of te bewerken). HEt terugzetten naar de harde schijf geeft dus het read only effect. Even de bestanden of mappen selecteren. Kies dan Bestand --> Eigenschappen en haal het vinkje weg bij "read only/alleen lezen" en Windows XP zal vragen of dit over alle (sub)mappen zal moeten worden doorgevoerd. Kies dan ja, en je kunt weer alles met je bestanden doen.

dat dacht ik dus ook maar nope.
Ik sta nu met mijn handen in het haar .
Ik kan de bestanden daardoor ook niet meer lezen.
nog kopieren ,wel met clone cd.
Ook de identies voor outlook express kan ik niet meer importeren ze staan er wel op maar krijg ze niet naar de harde schijf.

Alles staat erop je kan het zien aan de bytes/mb/kb's
Maar het openen lukt niet, plaatjes ook niet .

Dit is echt vreemd

Laatst bewerkt:
Heb je na het branden de cd ook geprobeerd?? Het kan namelijk zijn dat de cd niet goed is gebrand.

Kun je helemaal geen bestanden kopieren vanaf de cd??

Hoe is de conditie van de cd (krassen, beschadigingen)?

Probeer de cd eens in een andere pc.

De groeten,
Mark

[edit]
Dat je met clone-cd wel kunt kopieren komt omdat clone-cd alle fouten en problemen mee kopieert
[/edit]

Clone cd kopieert alle fouten mee.
Dat blijkt dan wel dus.

Gezien de grote van de bestanden zou alles erop moeten staan ,maar kan niks openen.

Cd was nieuw geen krassen vet of wat dan ook.
Icoon van vb een doc of een txt bestand komt er ook te staan ,maar openen geeft u heeft geen rechten of pad niet gevonden.

Heb je de cd ook al eens in een brander geprobeerd?

De groeten,
Mark

De beterffende pc was besmet met swen virus, de antievirus software had alles afgesloten.
Met het gevolg dat ik het niet meer kon openen.

Helaas.

Bedankt voor de tips

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan