Read Only brandprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi Manne en Vrouwe,

ik probeer een cdtje met allerlei programmaatjes die ik in de jaren bij elkaar gespaard heb te maken. Nu wil ik er een menuutje en autostart bij maken. Dat is allemaal klaar, wat blijkt echter; Nero maakt van alle bestanden die hij brandt 'READ-ONLY' bestanden. Hierdoor werkt mijn menuutje niet meer omdat de foutmelding geeft dat er geen rechten zijn om het bestand aan te spreken.

Als de attributen op 'ARCHIEF' staan en niet op 'READ ONLY' dan werkt het menuutje wel. Mijn vraag is dan ook; hoe kan ik deze programmaatjes branden zonder dat Nero de attributen verandert naar 'READ-ONLY'?

Heeft volgens mij weinig met Nero te maken maar meer met dat het een CD is en dat daar bestanden niet zomaar aangepast kunnen worden. Heb ik ook (en ook met ECC).

Dat komt doordat het bestandssysteem op een cd voorschrijft dat alle bestanden erop als 'read-only' worden aangemerkt, om te voorkomen dat programma's raar gaan doen als ze iets proberen te schrijven naar de cd wat natuurlijk niet kan.

Als je het vervolgens kopieert naar de harde schijf blijft die eigenschap helaas wel bestaan, omdat Windows niet weet of de bestanden vóórdat ze op de cd kwamen niet ook al read-only waren.

Er is niet echt een simpele oplossing voor te bedenken, behalve na het kopiëren alles in 1 keer weer alle read-only op uit te zetten.

Trouwens: archief is niet verplicht hoor, je kan het gebruiken bij inpakprogramma's, zodat je bestanden kunt merken die je ingepakt wilt hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan