read-only op NAS Conceptronic CH3HNAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

everdius

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2012
Op mijn conceptronic CH3HNAS heb ik 2 harde schijven van elk 1,5 TB in RAID geconfigureerd. Op de NAS heb ik de funplug geinstalleerd en diverse packages geinstalleerd om uiteindelijk NZBGET te kunnen draaien op de NAS. Dat is allemaal gelukt. Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat de geinstalleerde mappen (via de SSH-Client putty) vanuit de windows-verkenner alleen als read-only te benaderen zijn. En dat blijkt niet handig te werken.....
Als ik iets in de map wil schrijven of verwijderen komt de melding " U dient door Unix/user/root gemachtigd te worden..".
Iemand suggestie zo dat ik wel schrijfrechten krijg naar deze mappen?

BVD!

Benaderen en kopiëren via een opdrachtprompt venster? Windows+r, cmd, enter. Ga met CD (mapnaam) naar de juiste map van je NAS (je kan alleen verder de mappenstructuur in, als je naar een andere bovenliggende map wilt, gebruik dan CD..). Daar aangekomen, toets dan XCOPY (directory van bestanden, bijv. C:/documents and settings/user/mijn documenten/mijn afbeeldingen/lelies.jpg of als je een hele map wilt kopieren laat het bestand weg en zet er /S achter (dan wordt alles gekopieerd behalve lege mappen). ) en druk dan op enter. De bestanden worden dan naar je NAS gekopieerd.

Btw: hier kan je een beschrijving vinden van alle parameters die je XCOPY kan geven.

Andreazzz bedankt voor je reactie maar is helaas niet gelukt...

Voor suggesties houd ik me aanbevolen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan