Read only?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Sinds vanmiddag opent mijn database in een soort read-only modus.
Ik kan mijn tabellen, queries, formuliere niet meer openen in ontwerpweergave.
Dit lukt alleen als ik tijdens openen op shift druk.
Iemand een idee hoe dat heeft kunnen gebeuren en hoe ik dat kan verhelpen?

mvg
John

Kijk eens of er nog een .ldb bestandje bestaat als je de db hebt afgesloten. Die mag je dan verwijderen.

Hallo Michel,

er zitten geen andere bestanden in de map
nog andere opties ?

Nope. Dan zou ik de db moeten zien.

Met die shift ingedrukt opstarten en eens kijken wat er staat bij "opstarten", denk dat daar is ingesteld hoe er opgestart moet worden, zeker als er steeds hetzelfde wordt opgestart.

Hoi Johgs,
Hoe bedoel je: "kijken wat er staat bij opstarten"?
Waar moet ik dan kijken, en wat zou er moeten staan waardoor hij op deze manier opstart ?

mvg
John

Hangt van je versie af. In de 2003 versie zit het onder extra, bij de 2007 versie moet je op linksboven klikken in de bovenbalk en dan onderaan het tabblad de optie kiezen. Hier vindt je instellingen hoe de database moet opstarten. Er kan dan staan dat met een bepaald formulier moet opstarten of dat bepaalde opties uit moeten staan.
Even nagekeken voor die 2007, die bol die openen, opslaan enz opent aanklikken en dan onderaan het menu kiezen voor opties voor database en daar het tabblad huidige database, maar ik heb het zelf ingesteld bij een 2003 database en zie nog niet alle opties op die plek bij de 2007 versie.

Laatst bewerkt:
In 2010 zitten de opties in het lint <Bestand>. Verder vind je de meeste opties wel bij <Huidige database>.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan