Pinokkio89
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 okt 2006
Goedendag,
Ik heb een knop op mijn form en als ik daarop klik wordt de volgende module afgelopen:
Op frm_Intern heb ik verschillende invulvelden staan, waaronder een ordernummer en een datum. Wanneer ik in deze velden klik, kan ik vervolgens geen tekst invoeren. Dit klopt vanwege het ReadOnly karakter.
Het probleem is echter dat ik bij de datumvelden (OrderDate, SalesOrderDate en ExpDelivery) met een kalender werk, deze blijft helaas nog steeds werken wanneer het form ReadOnly geopend wordt. Dit houdt in dat wanneer users gebruik maken van de kalender om een datum in te voeren, zij de huidige waarde kunnen laten wijzigen in de zojuist aangeklikte waarde op de kalender, dit desondanks het ReadOnly karakter.
De code die ik heb gebruikt:
Hoe kan ik deze code aanpassen zodat het datumveld niet aangepast kan worden wanneer het form ReadOnly wordt geopend.
Ik neem aan dat ik gebruik moet maken van: If Me.AllowEdits = False And Me.DataEntry = False Then ...
Maar ik weet niet waar ik deze moet zetten.
Alvast bedankt.
Ik heb een knop op mijn form en als ik daarop klik wordt de volgende module afgelopen:
Code:
Function mdl_Intern_read()
On Error GoTo mdl_Intern_read_Err
DoCmd.OpenForm "frm_Intern", acNormal, "", "", acReadOnly, acNormal
mdl_Intern_read_Exit:
Exit Function
mdl_Intern_read_Err:
MsgBox Error$
Resume mdl_Intern_read_Exit
End Function
Op frm_Intern heb ik verschillende invulvelden staan, waaronder een ordernummer en een datum. Wanneer ik in deze velden klik, kan ik vervolgens geen tekst invoeren. Dit klopt vanwege het ReadOnly karakter.
Het probleem is echter dat ik bij de datumvelden (OrderDate, SalesOrderDate en ExpDelivery) met een kalender werk, deze blijft helaas nog steeds werken wanneer het form ReadOnly geopend wordt. Dit houdt in dat wanneer users gebruik maken van de kalender om een datum in te voeren, zij de huidige waarde kunnen laten wijzigen in de zojuist aangeklikte waarde op de kalender, dit desondanks het ReadOnly karakter.
De code die ik heb gebruikt:
Code:
Dim cboOriginator As ComboBox
Private Sub Calendar6_Click()
cboOriginator.Value = Calendar6.Value
cboOriginator.SetFocus
Calendar6.Visible = False
Set cboOriginator = Nothing
End Sub
Private Sub OrderDate_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Set cboOriginator = OrderDate
Calendar6.Visible = True
Calendar6.SetFocus
If Not IsNull(cboOriginator) Then
Calendar6.Value = cboOriginator.Value
Else
Calendar6.Value = Date
End If
End Sub
Private Sub SalesOrderDate_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Set cboOriginator = SalesOrderDate
Calendar6.Visible = True
Calendar6.SetFocus
Else
Calendar6.Value = Date
End If
End Sub
Private Sub ExpDelivery_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
Set cboOriginator = ExpDelivery
Calendar6.Visible = True
Calendar6.SetFocus
Else
Calendar6.Value = Date
End If
End Sub
Hoe kan ik deze code aanpassen zodat het datumveld niet aangepast kan worden wanneer het form ReadOnly wordt geopend.
Ik neem aan dat ik gebruik moet maken van: If Me.AllowEdits = False And Me.DataEntry = False Then ...
Maar ik weet niet waar ik deze moet zetten.
Alvast bedankt.