Ready Boost werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Ik heb voor mijn bedrijf CorelPaintshoppro gekocht en daarbij zat een toshiba readyboost usb stick, omdat psp zo zwaar is. Nu had ik die in mijn laptop (met vista) gestopt en dan komt het schermpje waarop je 'usb verkennen' of 'ready boost' aan kan klikken.
Zogauw ik ReadyBoost aanklikt, zegt vista dat er al een cache bestaat, maar bij mij staat mijn cache uit (systeem->config.->systeem->instellingen->prestaties->virtueel geheugen. Nu had ik via google al heel veel gezocht en wat topics erover gevonden, maar daar raden ze allemaal aan om eerst het vinkje bij readyboost 'deze usb niet controleren' ofzo uit te zetten en dan via regedit de waardes van de usb te veranderen. Zowel het eerste als het tweede kan dus niet bij mij.
Hoe kan ik oplossen en zo, dat ik mijn usb als ReadyBoost kan gebruiken?
Kan iemand mij helpen?

Update
Hoi,

Inmiddels al opgelost. Ik had op mijn systeem (schoot me ineens te binnen) intel turbocache memory en daarbij staat het vinkje ReadyBoost gebruiken aangevinkt. Daarom kan readyboost niet op een usbstick gevoerd worden. Dat is inmiddels uitgeschakeld en nu doet de usb het wel.

Ik heb nog wel een vraagje aan de professional: wat kan ik beter gebruiken, Toshiba ReadyBoost usb of intel turbocache memory?
Ik heb het idee dat nu intel turbocache memory (wat is dit eigenlijk precies?) uitstaat, hij veel sneller opstart (zonder usb nog).
Ik heb daarna de usb erin gestopt en readyboost aangezet, maar nu lijkt het wel alsof mijn laptop juist moet wachten op de usb. Kan dit?
(ow ja, ook als je geen professional ben en het wel weet, graag, ik snak om duidelijkheid (wat ik van microsoft niet bepaald krijg...))

Kun je bovenstaande vragen beantwoorden? Hartelijk dank alvast!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan