Readyboost service verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DefectGun

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Berichten
94
Hallo helpmij'ers,

Onlangs probeerde ik mijn computer eens te versnellen met windows readyboost en een usb stick (ADATA 8GB usb 3.0). Windows zei echter dit:
ReadyBoost is niet ingeschakeld omdat de service die verantwoordelijk is voor ReadyBoost (sysmain), op deze computer is uitgeschakeld. De sysmain-service kan weer worden ingeschakeld door een administrator.
Ik ben de enige gebruiker (en dus de administrator) maar de readyboost en de sysmain service zijn verdwenen uit services.msc
Wat nu?
 
en via msconfig ( tabblad services ), staat readyboost daar wel tussen ? Eventueel een vinkje ervoor zetten als hij uitschakeld is.
 
helaas, daar staat het ook niet. Het lijkt wel verdwenen.
btw, wat is sysmain?
 
Dankjewel voor je reactie, als ik het zo lees (ik spreek en lees vloeiend engels) zou het moeten werken.
Maarrrrr (natuurlijk) als ik de Superfetch service opstart (hij staat wel op automatisch, maar is niet opgestart) komt er weer een nieuwe foutmelding:
Kan de Superfetch-service op Lokale computer niet starten.

Fout 2: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
 
Hoi,
doe een sfc /scannow via de prompt of via uitvoeren.
 
gelukkig :D kon namelijk geen nederlandse versie vinden ( vreemd genoeg )...

ik heb eens door de antwoorden eronder lopen zoeken, daar staan ook hier en daar oplossingen tussen.

op de laatste pagina staat dit:

I was told the best way is to delete the file in the following directory:
C:\Windows\Prefetch
Reboot your computer and setup your ReadyBoost.
The proper files regenerate automatically!
I have done so with 2 computers (Netbook & HP dv5 Laptop) still working fine!!


misschien wel handig om eerst de huidige prefetch files in een backup mapje te stoppen voordat je ze verwijderd.
 
gelukkig :D kon namelijk geen nederlandse versie vinden ( vreemd genoeg )...

ik heb eens door de antwoorden eronder lopen zoeken, daar staan ook hier en daar oplossingen tussen.

op de laatste pagina staat dit:

I was told the best way is to delete the file in the following directory:
C:\Windows\Prefetch
Reboot your computer and setup your ReadyBoost.
The proper files regenerate automatically!
I have done so with 2 computers (Netbook & HP dv5 Laptop) still working fine!!


misschien wel handig om eerst de huidige prefetch files in een backup mapje te stoppen voordat je ze verwijderd.

Nu ben ik je voor, dat had ik al gedaan. Helaas zonder effect.

sfc /scannow leverde dit op: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.
 
Prefetch / Superfetch

Hallo helpmij'ers,

Onlangs probeerde ik mijn computer eens te versnellen met windows readyboost en een usb stick (ADATA 8GB usb 3.0). Windows zei echter dit:

Ik ben de enige gebruiker (en dus de administrator) maar de readyboost en de sysmain service zijn verdwenen uit services.msc
Wat nu?


Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een oplossing hiervoor. Ik gebruik zelf W7-x64 en nadat ik een SSD als besturings-partitie gebruikte was mijn Readyboost ook ineens verdwenen.
Ik weet niet welk besturings systeem jullie gebruiken maar de desbetreffende services wordt bij mij Superfetch genoemd en moet eigenlijk altijd aktief zijn. Dit wordt mogelijk uit gezet als je een SSD gebruikt als Systeemschijf. En in dit geval is ReadyBoost eigenlijk een beetje overbodig geworden.

Dus, kijk even na of dit automatisch opstart en zo niet moet je het even instellen. (Prefetch óf Superfetch) :rolleyes: Met of zonder SSD.

Ik wist niet dat je door het prefetch foldertje te wissen (foldertje bij mij toch ook prefetch genoemt), mogelijk wel Readyboost kon aanzetten en ik ga na een Backup-je ervan, toch even proberen. :p
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Met jou laatste bericht sluit ik deze topic. Het topic is van 2011, dus al lang niet actueel meer. Oude topics mogen met rust worden gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan