Reageert seriële poort niet of wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Ik was vandaag bij mijn buurman (die boer is) en mijn hulp nodig had bij een probleem. Tegenwoordig heeft elke boer schijnbaar een apparaat in huis staan dat via de PC in verbinding staat met de melkmachine. Belangrijk is dat dit apparaat met een seriele poort (COM) in verbinding staat met de PC.

De bewuste PC is krap 6 maanden oud, nieuw en draait Windows Vista 64 bits. De PC heeft 2 (extra) seriële poorten. Tot dit weekend zat het bewuste apparaat altijd via COM-1 aangesloten op de PC en deed het alles naar behoren. Maar sinds dit weekend kon het apparaat maar geen verbinding krijgen via COM-1. Nu blijkt dat als we het apparaat op COM-2 aansluiten en meteen wel verbinding is. Op zich probleem opgelost, maar we snappen er niets van waarom COM-q niet reageert.
Drivers zijn al opnieuw erop gezet, in apparaatbeheer zijn geen rare dingen of meldingen of gele kruisen te zien (COM-1 en COM-2 staan beiden aangegeven) en beide poorten staan gewoon aan en ook met Everest heb ik nog gekeken, maar ook geen rare meldingen.
We konden geen mooie testsoftware vinden om de poorten te testen, maar we snappen niet waarom COM-1 opeens niets lijkt te doen. Ook in BIOS zien we geen rare dingen. Heeft iemand een idee hoe we dit probleem kunnen oplossen of hoe we kunnen nagaan wat er precies met COM-1 poort aan de hand is?

Com 1 wordt altijd gebruikt door de muis.
Ook al is de muis usb,in de computer wordt de usb poort vertaalt in com 1.
1 hardware communicatie poort kan veel virtuele communicatie poorten hebben.

OK, dat kan het verklaren. Maar wel vreemd dat het apparaat enkele maanden op COM-1 zat en perfect werkte en nu opeens niet meer. De USB poort waaraan de muis zit wordt dus gezien als COM-1 poort door de PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan