• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

reageren op verandering in Combobox

• Onderwerp starter Onderwerp starter MJONK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MJONK

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Goedemorgen allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een userform, hierop is een combobox1 aanwezig.

Nu wil ik met mijn CommandButton7 een functie dat als er niets in de combobox aangevinkt is, er een messagebox verschijnt met de melding "geen datum gekozen".

wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het volgende ;

If ComboBox2 Is Not changed Then MsgBox ("Klik een datum aan")

en dan daarna moet de sub beëindigd worden. Als de combobox wel veranderd is (een waarde gekozen) moet de rest van de code gewoon uitgevoerd worden.

Alvast bedankt.

Goedemorgen allemaal,

Ik ben momenteel bezig met een userform, hierop is een combobox1 aanwezig.

Nu wil ik met mijn CommandButton7 een functie dat als er niets in de combobox aangevinkt is, er een messagebox verschijnt met de melding "geen datum gekozen".

wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het volgende ;

en dan daarna moet de sub beëindigd worden. Als de combobox wel veranderd is (een waarde gekozen) moet de rest van de code gewoon uitgevoerd worden.

Alvast bedankt.

Code:
If Combobox2.Value = "" Then MsgBox ("Klik een datum aan")

Wellicht een kleinigheid: in de tekst heb je het over Combobox1 maar in de code over Combobox2.:p:cool:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

super! werkt perfect.

Ik was zelf ook al aan het puzzelen geslagen maar had hiervoor een kolom op het sheet nodig. Dit is natuurlijk veel beter.

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan