realtek 8102E netwerkadapter kan dat draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneoo17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Goedendag,

Ik heb een probleem, ik heb thuis draadloos internet van xs4all en dat werkt prima op onze laptops. nu heb ik een pc van mijn moeder hier staan en via lan krijg ik prima verbinding maar ik wil die ook draadloos hebben en dat krijg ik niet voor elkaar. Nu heb ik de netwerkadapter opgezocht dat is een realtek 8102E... nic fast internet.

ik vraag mij dus af of het daar aan ligt. realtek gemailt maar krijg geen antwoord. maar hij vind dus ook geen draadloze netwerken helemaal niks dus volgens mij ligt het daaraan. Die pc is een xp 32 bits. Heeft iemand een idee of ik daarmee een wlan verbinding zou moeten kunnen maken of niet die kaart stamt uit 2009 Dan zou het toch moeten kunnen lijkt me.

Wie kan mij helpen.

Groeten Rene

Hallo,
Is het wel een kaart voor draadloos internet?
Heb je de driver(s) geinstalleerd?
Heb je hem op `Enabled` staan in netwerkcentrum?

Mvg

haha, die kaart is een Fast Ethernet NIC, dus gewoon een netwerkkaart voor bedraad netwerk.
misschien is een usb wlan adapter wel iets.

Lol, als je daarmee zonder aanpassing draadloos internet kan ontvangen, geef ik je €50,- :)

Nou, het kan wel hoor!

Ik heb hier bv. een Belkin PCI-kaartje liggen, tres chic, die het doet ook nog. Alleen een werkend driverpakket is niet meer verkrijgbaar..!?!? (Althans, het is mij nog niet gelukt!)
Kaartnaam: Dual-Band Wireless A+G Desktop Card.

Als je even naar Conrad of Salland klikt, typt of belt, kunnen ze je vast wel iets dergelijks aanraden. Of even langs Dixons of de MediaMarkt (Nee! Geen Sweex!) lopen...

Als je een stabiele verbinding wilt, zou ik toch kiezen voor een betrouwbaar goed merk. Je kan idd zoals hier als gezegd is kiezen voor een USB stick. Die functioneert dan als draadloze ontvanger. Ook heb je de PCI draadloze ontvanger. Deze word intern de pc in een PCI slot geplaatst.

Ik ben vooral fan van het merk TP-Link omdat deze zeer kwaliteitsvolle producten maken voor een mooie prijs

Voor een USB Stick kan je deze nemen: http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters
TP-Link maakt hun USB sticks en routers meestal zo dat het een afneembare antenne is, dus als je veel betonnen muren hebt, kan je een zwaardere antenne aankopen.
Zoals je in de beoordelingen kan lezen is het dus wel een betrouwbaar product.

Voor een PCI kaart heb je deze mooie kaart die een doorvoersnelheid heeft van 150 mbps.
http://www.alternate.nl/html/produc...1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Netwerk+adapters

Hou het simpel en kies gewoon voor een goede USB Stick...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan