Realtek ac 97 gedeinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baskr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik heb iets stoms gedaan:

Mijn geluidskaart gedeinstalleerd, ik wilde een programma eronder weghalen maar klikte verkeerd en met mn stomme hoofd niet opgemerkt dat ik Realtek weghaalde.

Dit wil ik weer herstellen maar ik heb geen idee hoe, ik heb heel het internet al afgestruind en vind geen gelijke situatie. Ook heb ik allerlei drivers weer geinstalleerd maar die krijgen hem niet aan de praat.

Bij apparaatbeheer zegt windows dat inderdaad mijn ''bestruing voor geluid, video en spelletjes' (in zijn volledigheid) niet werkt, hieronder valt dus ook Reatek AC' 97 Audio, wat volgens mij mn geluidskaart is (die geeft trouwens de volgende foutmelding ''Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)'')

Wat ik nu nog kan bedenken is om 'de installatie ongedaan te maken (een v/d opties met rechtermuisknop bij de geluidskaart), maar daarna heb ik geen idee of ik hem weer normaal kan installeren, waarschijnlijk wordt die dan weer getecteerd als nieuwe hardware, maar hoe dan verder? Ik heb geen installatie cd-rom oid verder.

Wie kan mij helpen om mijn geluidskaart weer werkend te krijgen?
Alvast bedankt!

Hoi,

Heb je ook geen cd-rom meer van het moederbord daar zou de driver op moeten staan.
en de drivers die je geprobeert hebt zijn die bestemd voor jouw besturingssysteem?

Modag

Trouwens welkom op helpmij

Laatst bewerkt:
van welke site probeer je hem te downloaden ?
staat hij nog aan in de bios
en probeer het eens van de site van de fabrikant van de pc (bijv HP , Packardbell , Acer)
als je een Merk pc hebt ....

ja ,maar windows update biedt alleen Update's aan niet Driver installatie want windows update dedecteerd niet jou hardware......
Jawel hoor, onder de optionele (hardware) updates zitten ze. :)

De drivers van nvidia komen ook binnen via windows update. En de AC'97 is een veel gebruikte chipset. :)

Vr.Gr. Egel.

Hoi,

Heb je ook geen cd-rom meer van het moederbord daar zou de driver op moeten staan.
en de drivers die je geprobeert hebt zijn die bestemd voor jouw besturingssysteem?

Modag

Trouwens welkom op helpmij

Ik heb mijn pc meegejat toen ik het huis uitging:p de cd zou misschien bij mn ouders kunnen liggen, krijg je die zowieso bij elke nieuwe PC (komt v/d aldi, een medion is het)
En de drivers had ik idd voor mij XP gewoon geselecteerd.

van welke site probeer je hem te downloaden ?
staat hij nog aan in de bios
en probeer het eens van de site van de fabrikant van de pc (bijv HP , Packardbell , Acer)
als je een Merk pc hebt ....

vanaf http://www.realtek.com.tw/downloads...=23&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false de officiele realtek site heb ik het probeerd (versie 4.04 is de nieuwste versie dacht ik)

Ik heb geprobeerd om tijdens het opstarten (f8 gedrukt) iets in mijn bios te vinden maar kom niets over een geluidskaart tegen..

Ik ga als ik thuis ben is kijken op medion.nl/com, dat had ik nog niet gedaan. Dank!

Jawel hoor, onder de optionele (hardware) updates zitten ze. :)

De drivers van nvidia komen ook binnen via windows update. En de AC'97 is een veel gebruikte chipset. :)

Vr.Gr. Egel.

Daar zal ik ook eens gaan kijken dan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan