Realtek AC'97 Audio for VIA Audio Controller start niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter lupot
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Hallo,

ik heb hier op een PC waar een windows vista op stond nu een W7 geïnstalleerd, Realtek AC'97 Audio for VIA Audio Controller geeft nu echter problemen, ik krijg geen geluid meer, ik krijg de melding dat hij niet start, de drivers zijn blijkbaar wel geïnstalleerd, hoe kan ik dit oplossen?, Knipsel.JPG
Knipsel1.JPG

Laatst bewerkt:
Meer info voor de juiste audiodriver
Hij zou er moeten zijn voor windows 7

Ok, het is een gok, maar volgens mij werkt deze misschien wel:

http://download.viatech.com/DriverDownloadSubmitAjaxSvl & dan Download version 6.80d, VIA Vinyl Audio driver - Multilingual Dated: 12-Jul-2007.

Het is een gok, want de hulpbehoevenden lezen natuurlijk nooit het onderschrift (sig) van bv. Lange Pier, & VIA schrijft duidelijk dat je de driver bij de fabrikant van de computer moet ophalen. Waarschijnlijk via de ftp-site in dit geval.
Plaatje 2 is leuk gedaan, maar merk noch model staat erbij...

Lange Pier's sig zei:
Topicstarters, er zullen hier maar weinig helderzienden aanwezig zijn dus geef je OS en uitvoering plus merk en type moederbord of merk en type PC of laptop op en voor andere problemen, informatie graag.

Laatst bewerkt:
@TheKnight, de link werkt niet, maar vermoed dat je dezelfde link bedoeld die ik gaf.

Zover ik kan zien lijkt het erop dat je drivers kunt gebruiken die Microsoft beschikbaar stelt.
Dus deïnstalleer alle Audio driver-software, verwijder de Realtek AC'97 in Apparaatbeheer (zet óók het vinkje in Driver verwijderen (of zoiets), mocht je die keuze tijdens de verwijdering krijgen).
Herstart de pc. Indien niet meteen de Microsoft driver wordt geïnstalleerd, dan (dus het apparaat staat met geel uitroepteken in Apparaatbeheer), rechtsklik erop, kies Stuurprogramma installeren en laat "Op Internet" zoeken naar een driver. Die zou (lijkt mij) gevonden moeten worden, want als ik in de Windows update catalog (vanuit Internet Explorer) zoek op "Realtek AC'97" dan vind ik (ook) drivers voor W7. [Downloaden lukt mij niet, overigens, want ik strand op "Mandje weergeven" zodra ik wat heb toegevoegd.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wil nog 1 poging wagen (heb zojuist de drivers van MS gedownload):
Open Apparaatbeheer, dubbelklik de audiochip, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu, rechtsklik op het bovenste resultaat dat wordt getoond en kies Kopiëren.
Plak het in je volgende posting.

Tijs.

Ik wil nog 1 poging wagen (heb zojuist de drivers van MS gedownload):
Open Apparaatbeheer, dubbelklik de audiochip, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu, rechtsklik op het bovenste resultaat dat wordt getoond en kies Kopiëren.
Plak het in je volgende posting.

Tijs.

Moment, even terug bewuste PC terug opstarten...

Hier komt hij

PCI\VEN_1106&DEV_3059&SUBSYS_18411019&REV_50

Laatst bewerkt door een moderator:
De versie die (ook) jouw hardware-id zou moeten ondersteunen heb ik gedownload van MS en opnieuw ingepakt.
RealtekAc97_32-bit.zip

Eerst je huidige driver deïnstalleren (als je er een hebt geïnstalleerd staan, nu).
Daarna bovengenoemde driver downloaden, uitpakken, rechtsklikken op je audio apparaat in Apparaatbeheer, Stuurprogramma installeren (of Stuurprogramma bijwerken, wat er maar staat), aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Helpt dat allemaal 0,0, dan geef ik het ook op. Ik kan je niet helpen met audio-kaart advies, dus die zul je van iemand anders moeten krijgen.

Tijs.

De versie die (ook) jouw hardware-id zou moeten ondersteunen heb ik gedownload van MS en opnieuw ingepakt.
RealtekAc97_32-bit.zip

Eerst je huidige driver deïnstalleren (als je er een hebt geïnstalleerd staan, nu).
Daarna bovengenoemde driver downloaden, uitpakken, rechtsklikken op je audio apparaat in Apparaatbeheer, Stuurprogramma installeren (of Stuurprogramma bijwerken, wat er maar staat), aangeven dat de driver lokaal staat en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Helpt dat allemaal 0,0, dan geef ik het ook op. Ik kan je niet helpen met audio-kaart advies, dus die zul je van iemand anders moeten krijgen.

Tijs.

Helaas heeft dit ook de oplossing niet geboden, toch bedankt voor je moeite en tijd.

Ik krijg nog steeds de melding dat het apparaat niet start.

Dames, gaf al een link om de AC97 drivers en NIET de HD driver te downloaden die de goede man zelf al had gedownload en heeft gebruikt maar die niet wil starten.....

De drivers voor de KT333 chipset waar o.a. ook die audiodriver inzit zouden al in windows 7 zitten, ze zijn dan ook niet te downloaden bij een niet enge site.

http://www.via.com.tw/en/products/chipsets/legacy/kt333/

Deze voor Vista kunnen geprobeerd worden.
https://d34vhvz8ul1ifj.cloudfront.net/Driver/VIA_HyperionPro_V524A.zip
Chipsetdriver voor Vista32 al geprobeerd te installeren?
En was die audiodriver wel gedeïnstalleerd via apparaatbeheer?

Dit geeft de PC als ik de vista drivers probeer te installeren.

Vista drivers.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan