Realtek AC'97 audio werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

benne_ss

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
ik heb mijn oude pc geformateerd en nu doet mijn geluid het niet meer.
ik heb de chipset al geinstalleerd, maar van het moment dat ik de driver van de soundcard probeer te installeren valt de pc op het einde vna het copieren naar de driversfolder van windows gewoon uit.

het scherm word ineens zwart en dan herstart de pc.

kan iemnd mij helpe wan ik heb er al uuuren aan bezig geweest maar krijg het niet gefixt.

Als je de driver CD van de fabrikant, oftewel de moederbord drivers installeert, dan heb je in principe niets meer nodig, hooguit later een update. Wélke driver heb je proberen te installeren / waar vandaan gehaald?

er is geen cd meer van (heb er nooit een bij geweten).

de driver heb ik van driverguide en met everest home edition heb ik kunnen zien over welk soort soundcard het gaat.

mss is dit ook nog handig:
-windows XP Pro
-het is een onboard soundcard

everest geeft dit: intel 82801DB ICH4 AC'97 Audio Controller [A-1]

de pc staat mij mijn ma, en momenteel ben ik bij men pa, ik zal proberen morgen of overmorgen langs te gaan bij ons ma.

in ieder geval, danku

sorry voor de late reactie, maar ik hed het zeer druk met school en mijn eindwerk.

de setup lukt niet, ik heb ook nog andere setups geprobeerd en eerdere versies van de driver.
maar niets helpt, van het moment dat hij de bestanden naar systeem32/drivers copieerd valt de pc gewoon uit en herstart hij, zonder bluescreen of iets. gewoon baf uit

ik hen echt ten einde raad, weet niet meer wat het zou kunnen zijn, in de bios is naar mijn wete ook alles in orde.

voor te formateren heb ik wel de het batterijtje er even uitgehaald(was paswoord kwijt), zou dit er iets mee te maken hebben??

in ieder geval, ik heb een everest report gamaakt in de hoop dat iemand kan zien wat er nu eigenlijk aan de hand is => http://ben.jhtperron.be/Report.htm

greetzz

ik heb een deel dinge gedownload en ik zal ze zo snel mogelijk proberen te installe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan