Realtek AC97 en Audigy 2ZS maar geen geluid uit frontaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Op mijn moederbord (ASUS A8N-SLI premium) zit Realtek ac 97 voor het geluid. ook heb ik een Audigy 2ZS geluidskaart. De audio frontaansluiting is aangesloten op de Realtek op het moederbord. Dat was de enige aansluiting die paste. Een andere kabel van de frontaansluiting is aangesloten op de Audigy, en die werkt perfect. Als ik nu mijn koptelefoon aansluit op het front krijg ik geen geluid. Alleen als ik in het configuratiescherm de Audigy wissel met Realtek werkt de frontaansluiting. dus de aansluitingen zijn vlgs. mij wel goed. Alleen moet ik iedere keer als ik mijn koptelefoon gebruik (en dat is veel) de boel omwisselen in het config. scherm. Zijn de Realtek en de Audigy niet te koppelen op de een of andere manier zodat ik ook op het front altijd geluid heb??
mvrgr. Martin.
 
Volgens mij gaat er hier iets grandioos mis. Als jij een externe geluidskaart hebt (en die HEB je) dan moet het onboardsound compleet worden overgeslagen / genegeerd / uitgeschakeld.
Je moet geen apparaten (koptelefoon) aansluiten op een van de in/uit gangen van het onboard sound. Je moet echt alles via de Audigy laten lopen.
 
Toch nog een keer:
Ik heb nu op advies het onboard geluid helemaal uitgeschakeld en het is de bedoeling dat alles via de Audigy loopt. Probleem is dat het stekkertje van mijn frontaansluiting in geen enkele aansluiting van de Audigy past (past wel exact op onboard). Wel zitten er aan dezelfde kabel ook een aantal kleine stekkertjes met 1 gaatje. Alleen is nergens iets te vinden (ook op de Audigy site niet) over welk stekkertje waar in moet. Iemand dit al eens aan de hand gehad?? Wij komen er niet verder mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de vraag ook naar Audigy gemaild. Hier het antwoord:

Geachte heer Schouten,
De genoemde kabels die vanaf het front van de kast naar binnen lopen zijn zogenaamde FP_AUDIO kabels. De Audigy 2 ZS heeft echter geen FP_AUDIO aansluiting, maar een Creative-connector voor een interne drivebay. Het is dus helaas niet mogelijk om de audioconnectors van uw kast te benutten.

Wat moet, of kan, er dan aangesloten worden op die creative-connector voor een interne drivebay? Geen flauw idee waar dit over gaat. In de handleiding staat wel dat er een creative connector aan wezig is, maar waar die voor dient?
 
Drivebay, een speeltje dat je krijgt als je de 2ZS Platinum gekocht had

main-prod9107_1_61.jpg
 
Hallo

En ... , wat weet de verkoper v/d betrokken elektronika hierover te vertellen ????

Blijkbaar was het enthousiasme om te kunnen verkopen groter dan de aanwezige hardwarekennis.

Peter
 
Helemaal mee eens Peter! Het is ook niet zo zeer een probleem, maar meer iets van: "ik heb het gekocht, het zit erin, dan zal het .... werken ook"!
 
Als je zelf erg handig bent en achter de pinout van de kaart en van je frontpaneel kunt komen zal je het best zelf wel in elkaar kunnen knutselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan