Realtek Ac'97 + Soundsystem

Status
Niet open voor verdere reacties.

forzaboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Hallo Mensen,

Ik heb een vraag, ik ben van plan deze week een Soundsystem aan te schaffen
van het merk Tevision (bij de Aldi) het gaat om een Surround sound system
met 5 luidsprekers 5x5 watt RMS + 1 subwoofer 1x25 watt RMS.
Nou zegt mij dit niet heel veel, maar het lijkt me wel een mooi setje (voor op mijn kamer bij mijn pc) maar kan mijn geluidskaart dit aan, gaan alle boxen muziek geven ?
of is het noodzakelijk een nieuwe USB Geluidskaart te kopen ? En oja, lijkt het setje je wat ? Bij mij hoeft het geen keiharde muziek te zijn als het maar helder is

Wie O Wie Kan mij helpen,

Mvg Daan

Kun je iets meer vertellen over je geluidskaart, waarschijnlijk een onboard? En wat is het juiste merk van het setje? Op Tevision zoeken in Google levert niet veel op.

Kun je iets meer vertellen over je geluidskaart, waarschijnlijk een onboard? En wat is het juiste merk van het setje? Op Tevision zoeken in Google levert niet veel op.

Inderdaad een onboard, En sorry het is Tevion.
maar dit levert ook niet veel op. Bedankt voor je reactie.
maar mijn vraag is eigenlijk:
Krijg ik alle 6 (inclusief subwoofer) aan de praat, en ook echt als een surround sound system. als het echt niet werkt met mijn Realtek Ac'97. heb ik eventueel nog een
Sweex Soundcard 5.1 USB retail Geluidskaart. Maar deze gebruik ik liever niet omdat hij niet compatibel is met Vista

Alvast bedankt

Kijk eens op de achterkant van je PC-kast. Als je daar vijf gekleurde jacks ziet zitten, zit je goed. Kleuren: groen, blauw, roze, oranje en zwart.

Kijk even naar het Control Panel van mijn Realtek HD Audio Soundchip.

soundjacksdp7.jpg

Edit: zonodig kun je ook nog een speaker in het frontpanel aansluiten.

Laatst bewerkt:
Dit klopt niet altijd. Er zijn ook moederborden met 5.1 geluid aan boord met maar 3 aansluitingen, waarbij je of in de bios of d.m.v. jumpers op het moederbord de geluidsinstellingen bepaalt.

Kijk eens op de achterkant van je PC-kast. Als je daar vijf gekleurde jacks ziet zitten, zit je goed. Kleuren: groen, blauw, roze, oranje en zwart.

Kijk even naar het Control Panel van mijn Realtek HD Audio Soundchip.

soundjacksdp7.jpg

Edit: zonodig kun je ook nog een speaker in het frontpanel aansluiten.

Het lijkt wel goed te zitten, zitten 6 jacks met o.a die kleuren die je zegt.
In prenciepe moet het dus lukken, Als ik de boxen aanschaf en vervolgens een dvd met dolbysurroundsound erin stop zou het dus door m'n kamer moeten razen.. (3D geluid) ?

Ja, maar in mijn voorbeeld heb ik in dat Contol Panel de keus tussen 2CH t/m 8CH Speaker, of Dolby Stereo, of Dolby Digital 5.1. (En ook nog Headphone.)
Ik bedoel dat je aan de hand van de eigenschappen van je setje wel de juiste speakerconfiguratie moet instellen. Die gekleurde jacks kunnen dan n.l. van functie wisselen.

Laatst bewerkt:
Ja, maar in mijn voorbeeld heb ik in dat Contol Panel de keus tussen 2CH t/m 8CH Speaker, of Dolby Stereo, of Dolby Digital 5.1. (En ook nog Headphone.)
Ik bedoel dat je aan de hand van de eigenschappen van je setje wel de juiste speakerconfiguratie moet instellen. Die gekleurde jacks kunnen dan n.l. van functie wisselen.

ik heb alleen de keuze tussen 2 hc t/m 8hc speaker. maar geen Dolby Stereo / Dolby digital 5.1 / Headphone Komt dat omdat ik dat niet heb aangesloten? of heb ik de verkeerde driver ? ik heb het programma sound effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan