Realtek ALC 888 Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Berichten
1.011
Ik heb een ATi Radeon Xpress 200 Chipset op mijn (Asterope3) moederbord, k zoek alleen nog maar drivers voor mijn geluidskaart (Realtek ALC 888) ik heb al op de site van realtek gekeken en op de site van compaq (waar mijn pc vandaan komt) maar op de site van compaq kan ik wel een semi werkende driver krijgen, die als enige Universal Audio Architecture gebruikt (UAA) deze is (naar mijn idee) nergens te downloaden weet iemand waar ik een fatsoenlijk werkende driver kan vinden of die UAA want die fijne site van microsoft geeft alleen maar een word document waar instaat wat UAA inhoudt maar daar heb ik niks aan.
 
ik heb daar niks gevonden (daarnaast moet je je daar aanmelden)
 
Je dient eerst de chipsetdivers te installeren, en daarna die Realtek drivers, en ze staan echt wel op de site van Compaq, ze gebruiken ze zelf immers ook.

Overigens geef je nergens je naam en type Compaq, met "asterope 3" kan niemand wat mee.
 
ja het is onbelangrijk op het moment welk type ik heb het gaat erom dat ik die drivers krijg, ik heb ze hiervoor ookal via google weten te krijgen en dat was zonder die site van compaq gegaan dus dit moet ook gewoon zo kunnen, daarnaast zeg de driver daar dat ik UAA moet hebben en voor de rest heb ik alle hardware op mijn moederbord met een driver voorzien
 
Die driver geschikt voor de UAA windows archtectuur zit in de audiocontroller drivers.

Tja, als je de naam en type onbelangrijk vind, succes ermee.;)
 
Laatst bewerkt:
nee maar je zegt dat ik de chipset drivers moet installeren, ik heb alle drivers geinstalleerd maar heb die van mijn geluidskaart nog nodig, zoals ik al eerder zei is het me eerder gelukt ze te krijgen van google zonder type nr ofzo maar als je denkt er beter mee te kunnen oplossen,

Type Nr: Compaq SR2039NL
Moederbord: Asterope3
Chipset: Ati Xpress 200
Geluidskaart: Realtek ALC 888
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu x aantal drivers aan het uitproberen, daarnaast lange pier snap ik niet helemaal wat je bedoelt met chipset drivers? Ik ben namelijk drivers aan het downe, dit houdt dus in dat ik geen codecs aan het installeren ben als je dat mocht bedoelen.
 
Welk OS gebruik je?

Chipset drivers zorgen onder andere voor dat de hardware herkenning van de uitbreidingskaarten goed verloopt, je hoort dan ook, na een herinstallatie van je OS, met de chipset drivers te beginnen om ellende (zoals jij nu hebt) te voorkomen.
 
ik gebruik windows xp pro, ik heb altijd wel zo'n niet geinstalleerde hardware gehad wat smbuscontroller was (iets met het mobo te maken) dit heeft echter niks opgeleverd toen ik die installeerde daarnaast ook nooit geinstalleerd gehad
 
nee maar je zegt dat ik de chipset drivers moet installeren, ik heb alle drivers geinstalleerd maar heb die van mijn geluidskaart nog nodig, zoals ik al eerder zei is het me eerder gelukt ze te krijgen van google zonder type nr ofzo maar als je denkt er beter mee te kunnen oplossen,

Type Nr: Compaq SR2039NL
Moederbord: Asterope3
Chipset: Ati Xpress 200
Geluidskaart: Realtek ALC 888

Tjonge, dat was een zware bevalling, vraag alleen de naam en typenummer, om het voor JOU op te lossen.
Raar gedoe altijd.:confused:

Alle drivers.
 
jep die had ik al gevonden toen ik de pc kocht alleen het leukste punt is dat die dus niet werkt (lees aantal posts terug) omdat ik dan de Universal Audio Architecture nodig heb, en die kan ik nergens vinden/downloaden microzacht heeft alleen maar een of ander document over wat het inhoud maar geen download.
 
leg uit want ik snap er niks van, UUC? waar staat dat voor, north en southbridge? vertel...
 
Was een foute plak, het is UAA, Universal Audio Architecture.
Chipset.

Chipsetdrivers installeren, rebooten, audio drivers installeren, rebooten, nog gele uitroeptekens in apparaatbeheer?
 
het is niet gelukt, ik d8 de UAA te hebben en mrmusic, ik kan die chipset drivers niet installeren omdat ik geen UAA heb ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb inmiddels in 1 van mijn driver archieven de correcte driver gevonden alleen windows wil nu helemaal niks meer van die audio kaart weten dus ik ga windows overnieuw installeren met deze (goeie!!) driver. Dank voor jullie hulp :thumb: :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan