Realtek Audio Driver start niet als computer start

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

De titel zegt het al. Mijn Realtek Audio Driver start niet automatisch op. Wat ik nu doe is even naar C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA gaan en dan RAVCpl64.exe openen. Dit is niet erg praktisch om elke keer weer te gaan doen. Ik heb tot nu toe al diverse keren geprobeerd om hem te herinstalleren maar dat lijkt geen nut te hebben, ook staat het programma niet in MSconfig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit programma kan laten opstarten als de computer opstart?

Alvast bedankt voor alle hulp,
-Bas

Klik op het bestand in Verkenner en doe Ctrl-c
Ga naar Start -> Programma's en rechtsklik op Opstarten en kies Bijbehorende map openen (of Map openen of zoiets).
Rechtsklik op een leeg stuk in de geopende map, en kies Snelkoppeling plakken.

Het programma wordt dan elke keer als jij inlogt gestart. Er zijn ook methodes zodat die voor iedereen wordt gestart bij inloggen:
[Ik ga hier even van Windows 7 of 8 uit]:
Klik op het bestand in Verkenner en doe Ctrl-c
[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\Programdata\Microsoft\Windows
Blader naar de submap Start Menu -> submap Programs -> submap Startup
Rechtsklik op een leeg stuk in de geopende map, en kies Snelkoppeling plakken.

Tijs.

Ga naar Start -> Programma's

Als ik op start druk staat er nergens "programma's" of bedoel je "standaardprogramma's" of "alle programma's"?

[Windows-toets]r toetscombinatie -> C:\Programdata\Microsoft\Windows

Als ik dat invoer staat er dat deze locatie niet bestaat

Erg bedankt voor de poging maar dit lijkt niet te lukken :C Nog andere ideen?

Die C:\Programdata map bestaat alleen bij Windows 7 en 8, dus niet bij XP. Dat stond er al, he.

Blijkbaar heb je XP. Start -> Alle programma's -> rechtsklik op de Opstarten map en kies Bijbehorende map openen.
Plak daar de snelkoppeling waar ik het over had.

Tijs.

Andere manier om in de Opstarten map te komen:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:startup
Dan zit je ook in je eigen Opstarten map.

Tijs.

Ik heb Windows 7 maar toch werkt alleen de laatste manier. In ieder geval enorm bedankt voor de hulp :)

Bas

:) Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan