Realtek audio niet te vinden na herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Surfertje64

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

Ik heb windows XP opnieuw geinstalleerd.

Ik heb een Medion PC Model PC MT6
Type MED MT180A
Medion SN 111 260 100 80 165

Ik heb geen geluid meer, alleen soms een (windows)piepje.

Mediaplayer geeft melding:
Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

Mijn Realtek Sound manager is compleet verdwenen(map is leeg).

Ik heb via Medion de driver al geinstalleerd maar helpt niets. (gaf wel een melding dat de versie niet compatibel was....)
Iemand nog een idee.

Las iets over drivers voor het moederboard???

Please Help

Wanneer je op de Medion Support Site het juiste!! serienummer invult, dan krijg je een overzicht van alle beschikbare stuurprogramma's en updates.

Nadat je XP opnieuw geinstalleerd hebt, moet je eerst de drivers voor het chipset van het moederboard installeren.... deze staan op de "Application & Support" CD die je bij het systeem hebt gekregen.... daarna kun je de driver voor de soundcard (staat ook op deze CD) installeren.... Deze drivers kun je ook op de Medion site vinden......

Chipset moederboard?

Oke,

Bedankt voor je reactie!

Dit zijn de mappen die onder DRIVERS op de cd staan:
160 GB patch
Blue tooth
Cardreader
Creatix
DirectX9
Monitor
Mouse
Patches
Remote Control
SIS APG 13
SIS IDE UDMA
SIS LAN 1.13
Sound
Tv Tuner
Usb 2.0
VGA ATI

Waar moet ik dan zoeken??

Nadat je XP opnieuw geinstalleerd hebt, moet je eerst de drivers voor het chipset van het moederboard installeren.... deze staan op de "Application & Support" CD die je bij het systeem hebt gekregen.... daarna kun je de driver voor de soundcard (staat ook op deze CD) installeren.... Deze drivers kun je ook op de Medion site vinden......

Het juiste serienummer......

Bedankt voor je reactie.

Natuurlijk heb ik eerst de Medion site geprobeert en het juiste nummer ;-) ingevuld.
Deze driver ook keurig geinstalleerd, maar geen effect!!
Helaas!:confused:

Wanneer je op de Medion Support Site het juiste!! serienummer invult, dan krijg je een overzicht van alle beschikbare stuurprogramma's en updates.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan