Realtek geluid vervormt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
Ben doende met het maken van een instructie dvd mbv Camtasia screen capture software. Ik neem daarvoor het beeld en geluid van het scherm op. Spreek de microfoon in en laat daarnaast een website met muziek zien. Heb de Realtek HD Audiomanager op mijn PC. Nu doet zich het volgende voor bij OPNEMEN.

Het microfoongeluid is te zwak en de muziek te sterk bij de Realtek instelling met multistreaming ingeschakeld en HDA Primary Input geselecteerd voor het opnemen.

Het microfoon en muziek geluid is van gelijk niveau (dus goed) maar de muziek begint na 3 seconde te vervormen bij de Realtek instelling met multistreaming uitgeschakeld en HD Audio Input voor het opnemen.

Volume Front Pink In staat in alle gevallen op max. en Camtasia selecteert Cd-Volume als source ?!

Zelf gevonden bij Volumeinstellingen. Daar bij geavanceerd microfoonversterking aangevinkt.

Hoe kan ik dat oplossen ?

Laatst bewerkt:
Ik ken het en het is geen hardwareprobleem, dus wees blij.

Wel is het geval dat er iets niet goed zit in je codecportfolio.

Download K-lite codec pack en installeer het profiel { lot's of stuff } en gan verder.
Daarna goed alles instellen en zorgen dat Windows Media Player Classic de standaard wordt. Nu kun je bij de opties de geluidsuitvoer zetten op { system default } en je hebt het beste geluid.

De opname van Microfoon op een Realtek chip is beroerd te noemen. Alleen met Cooledit weet ik het weg te filteren en dan is het loepzuiver.

Installatie K-Lite maakte niets uit.

De vervorming (overigens alleen bij opname na 3 seconde, dus niet bij afspelen) was opgelost door bij Realtek multi-streaming opname in te schakelen en het microfoonvolume is aangepast door bij Hoofdvolme->geavanceerd de microfoonversterker aan te vinken.

Het was dus geen codec aangelegenheid.

Ook ik kan er naast zitten :o, maar de installatie van K-lite codec pack zal je eerder goed hebben gedaan dan slecht. Dat weet ik haast wel zeker. Als de output niet in orde is door een te oude codec klinkt geluid niet optimaal, dus dat had het ook kunnen zijn.
{ systemdefault } is de beste mapper die er is en die haalt het meeste uit je chip.
Windows Media Classic is hierop in te stellen.
Omdat ik alles in FLAC formaat heb weet ik hoe echte CD kwaliteit klinkt en WMP11 kan WMP classic niet verslaan. WMP11 gebruikt DirectSound (DirectX dus).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan