Realtek HD Audio Weg Na Vervanging Video-drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij,

Ik heb een nieuwe videokaart op mijn systeem geïnstalleerd. (ATI Radeon 4600 Series). Om deze te installeren moest ik eerst mijn oude verwijderen. (nVidia GeForce 7500 LE; Laatste (Beta) Drivers). Na het deïnstalleren van de nVidia drivers zag ik een kruisje voor mijn speaker staan rechtsonder in beeld. Ik ben vervolgens verder gegaan met het installeren van de laatste drivers voor ATI Radeon 4600 series. Deze installatie is gelukt. Alleen: Ik had geen geluid meer. Vervolgens heb ik de Realtek ALC 888 Chipset driver verwijderd van mijn computer via het configuratiescherm. Van de realtek website heb ik de laatste driver (executable) van 15/03/2010 gedownload. Nadat deze geïnstalleerd was werd onder Volume Opties "Digital Audio (HDMI)" beschikbaar, welke hiervoor onbeschikbaar was.

Ik heb geen idee wat ik moet doen om weer geluid te kunnen krijgen, met deze videokaart erin.

In iedergeval bedankt,

- Tariq

Systeem:
HP Compaq Presario SR2220NL (gekocht: zomer 2007)
Windows 7 32-bits Engelstalig
nVidia GeForce 7500 LE (oude)
ATI Radeon 4600 Series (nieuwe)
Realtek ALC 888 Chipset (HD audio)

Edit:

Onder 'Playback Options' geeft hij aan dat het apparaat 'unplugged' is.

Laatst bewerkt:
miss kijk eens of je geluid-systeem uitgeschakeld/disabled is. ControlPanel > Sound > (rechtermuisklik) 'Show disabled devices' aanvinken > alle uitgeschakelde dingen aan zetten. Dit doe je door: (rechtermuisklik) > Enable/Disable.

Is het gelukt?
Gr. Kayle

Ik heb uiteindelijk weer een nVidia kaart erin gegooid (een andere) en het geluid doet het nu wel weer. Ik heb nog geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn.

In bios setup On-board audio op Enabled zetten en hij doet het weer. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan