Realtek HD audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Na windows xp prof opnieuw geinstalleerd te hebben,lukt het me niet geluid aan de praat te krijgen.Ik krijg een melding error code 0xe 0000227 fout bij installeren Realtek HD Audio stuurprogramma.Volgens mij moet ik een losse driver hebben genaamd RTKVHDA.sys.Als ik de drivercd gebruik met alle software voor de geluidskaart wil hij net het laatste stukje niet installeren.Volgens mij staat er op de koopbon dat het een MSI channel 5.1 kaart is.Ik moet er bij vermelden dat hij het wel gedaan heeft draaiende met VISTA toen ik hem net had gekocht.Maarja ik wil met winxp vindt ik persoonlijk toch beter.Alles doet het behalve het geluid,weet iemand een oplossing?:o:o

En je weet zeker dat er een driver voor XP bestaat? M.a.w. héb je een XP driver gedownload?

Verwijder dan in software eerst eens de daar staande drivers (voor zover aanwezig) en déinstalleer vervolgens in apparaatbeheer het geluidsapparaat en start Windows daarna eens opnieuw.

déinstalleer vervolgens in apparaatbeheer het geluidsapparaat heb ik gedaan ik ben op die regel gaan staan met het gele icoontje ik dukte op delete maar wilde niet weg.Doe ik iets fout of is er een andere weg

Ja, je doet iets fout. Je moet namelijk (staande op het apparaat) een rechtse muisklik doen en vervolgens kiezen voor "installatie ongedaan maken".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan