realtek high definition audio probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonathan1987

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2013
Beste helpmij,

Mijn computer voeding is pas geleden verwisseld door een bedrijf.
Nu werkt mijn pc prima, alleen heb ik geen geluid meer.
De boxen staan aan, alleen is er geen geluid te horen.
In mijn apparaatbeheer staat:

-realtek high definition audio, app. werkt correct, locatie: Locatie 0 (Internal High Definition Audio Bus)
-high definition audio-apparaat, app. werkt correct, locatie: Locatie 0 (Internal High Definition Audio Bus)

In het tabblad geluid staat dat mijn realtek high definition audio luidsprekers niet zijn aangesloten?
De realtek digital output staat als standaard apparaat en werkt wel (als ik een wmp. afspeel zie ik een groen balkje, volume).:shocked:

Ik heb al de drivers geupdate, en in mijn BIOS heb ik i.p.v auto, de realtek op enabled gezet.

Wie-o-wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt! :thumb:

En wat als je niet de 'digitaal' output als standaard instelt?

Hoi Biker,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik kan dan alleen realtek hdmi output als standaard instellen, de rest staat als niet aangesloten, en is dus niks mee te doen.

Maar ook als ik deze als standaard instel, hoor ik alleen maar een ruis als ik de boxen hard aan zet.

En is de HDMI aangesloten?
Het lijkt er n.l. op dat geluid digitaal naar de HDMI uitgang wordt gestuurd i.p.v. analoog naar je speaker uitgangen.
(Wel speakers op de goede uitgang aangesloten?)

Ik heb maar één kabeltje van mijn boxen naar de computer, en dat is een groene.
Deze heb ik ingeplugd in de groene uitgang achter op mijn pc.
Welke is de HDMI uitgang, en wat moet ik daar dan op aansluiten?

Thanks!

Je hoeft (moet) niks op de HDMI uitgang aan te sluiten.
Maar mogelijk dat een scherm hierop aangesloten is.
Probeer anders even die realtek te disabelen in de bios. (Kijken wat er dan gebeurd.)
Geen gele uitroeptekens in app beheer?

Ik heb mijn beeldscherm altijd aangesloten op dezelfde port.
Ik ga het uitschakelen in de bios straks even proberen!
Er zijn geen gele uitroeptekens in app beheer nee, alleen bij afspeelapparaten zie ik dit:

jpf.jpg

Indien je die speakers in de front groene inplugt, werkt dat wel?
Miss is de achteruitgang vervuild, paar keer de plug in en uit pluggen al geprobeerd?

Heb al meerdere malen in- en uitgeplugt, zonder resultaat, zowel bij de achterkant als de voorkant.
Als ik een microfoon op mijn usb aansluit, geeft de pc ook het groene balkje (volume) aan.

Wel vreemd dat hij op digitaal blijft staan, dat gebeurt alleen als er een hdmi kabel is ingeplugd of iets via de s/pdif indien aanwezig.

Ik heb mijn beeldscherm ingeplugd op een klein slotje in de pc, waar ik 'm eigenlijk altijd inplug.
Deze stekker past ook alleen maar op dit slotje, zou dit dan toch een hdmi kunnen zijn?

Mijn monitor hangt ook aan de hdmi maar de keuze voor de luidsprekers als standaard kan ik gewoon instellen, als ik die uitplug gaat hij er automagisch wel naar toe omdat er verder geen uitgangen aangesloten zijn.

De speakers worden niet gedetecteerd bij je anders kon je die keuze wel maken, en in apparaatbeheer zie ik alleen een Realtek digital output, niet de gewone High Definintion Audio apparaat, weet niet of dat goed is.

Welk merk en type moederbord of pc is het?

Het is een Intel Pentium 3, van HP. Zoals je bij de printscreen ziet, kan ik geen moederbord naam vinden via Everest.
De High Definintion Audio wordt er ook steeds weer automatisch opnieuw opgezet als ik de Realtek drivers de-installeer, en opnieuw opstart. (maar resultaat blijft uit)

Vroeg ook "of PC", maar denkelijk zit er een insteekkaart in als er echt een pentium 3 inzit, lijkt me sterk met windows 7 maar ja.

Het is echt een pentium 3 met windows 7, zo heb ik 'm in de winkel gekocht.
Neemt niet weg dat mijn geluid nog steeds niet wordt herkend en alles wordt afgespeeld via Realtek High Definition Audio?

Kun je speakers niet selecteren en dan 'als standaard instellen' aanklikken?

Nee, helaas omdat mijn luidsprekers als 'niet aangesloten' staan aangegeven kan ik dit niet doe. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan